Fjonkalicious skrev:RogerGustavsson skrev:De kanterna är lite svåra att få tag i misstänker jag. Har ett par MP Miniring vars basar behöver nya skumkanter. De basarna är baserade på KO40MRF och har tillägget MP i beteckningen. Ser ut som periferin av kanten ska fästa på endast 3 mm av plåtkorgen.
Jag har ett par Miniring som behöver nya kanter. Likaså ett par CX50. Den senare hittar jag till. Frågan är om det är lika stora element?
I vilket fall, hittar du till miniring så skriv det på forat, jag behöver ju också. Om jag hittar så lägger jag upp det.
Mvh
Filip
Här är en av mina Miniring när den var någorlunda intakt.
Inköpta hösten 1983 som julklapp (hon fyller på julafton) till dåvarande flickvännen (sedan 1986 "regering").
Försökte skjuta upp förfallet genom att behandla skumkanterna.
Originalfronterna byttes till öppna skumfronter (10ppi) efter ett tips från John Larsen. De vittrade sönder före skumkanterna. Lite filtermodd gjordes också, ERO MKP och Holco-metallfilmmotstånd flyttade in. Filtret placerades externt. Inuti lådan placerade jag ett stag mellan sidoväggarna.
Har varit i kontakt med
www.goodhifi.com och de har några som nästan passar. Ska kolla en gång till innan jag beställer.