Att den ena högtalaren inte kommer igång förens du drar upp volymen skulle jag säga är ett tecken på att relät är slut och behöver bytas (sönderoxiderat inuti).
Edit: Det förutsätter ju att när du kommer över 5i så kan du reglera volymen i vart fall på den kanal som inte hoppar igång innan.
Allt går sen är frågan om det är lönsamt. Samma volympot även i SX-650 om man sak tro servicemanualerna och om du kan säkerställa att det verkligen är volympoten finns två st. på eBay nu. Dock skulle jag börja med att mäta upp den gamla poten för att inte köpa delar i blindo.
Servicemanual finns gratis på hifiengine:
http://www.hifiengine.com/manual_librar ... -750.shtmlSen såg jag när jag slängde ett getöga i servicemanualen att det kryllar av zenerdioder i den där. Jag litar inte på zenerdioder som är så gamla så om jag hade haft den där på bänken för lagning skulle jag förordat att byta dem i förebyggande syfte.
Vill du ha något mer tidsenligt är väl ett par Sonab OA-5or eller ett par mirsch 3-28 två vanliga modeller som är från samma tidsera och som är möjliga att få tag i men ändå relativt säkra kort på att de låter bra. Jfrt med dina JBL tror jag dock du kommer notera att du får mindre bas med de högtalarna.
Det är skönt att ha blockerat forumanvändare som aldrig har någonting positivt att tillföra diskussionen