Att man inte kan låta bli... nåväl. Köpte enligt mig själv en väldigt fin stereo. Annonsen ligger kvar:
http://www.blocket.se/vi/16381684.htm?ca=23_3_s
Nåväl, jag hade fått info om att ena kanale strejkade på något vis, men jag tänkte att det säkert bara var lite skrap i någon balanspott eller ngt. Tji fick jag!
Kopplade in försteget och slutsteget när jag kom hem och eftersom jag sålt de två förstärkare som hade ett separat försteg så kan jag inte testa med annat försteg än det som följer med.
Jag tror att problemet är i slutsteget, men det kan även vara problem med försteget. Status är följande:
Vänster kanal låter fint. Höger låter kasst och inneslutet, ingen diskant eller mellanreg. Men det låter. Efter ett tag tycker jag höra en hel del dist. med.
Skiftar signalkabel vänster/höger på försteget eller slutsteget. Problemet är fortfarande kvar i höger högtalare(därav slutsatsen att det är slutsteget som är kass)
Vu-mätare på höger kanal på slutsteget rör sig inte, trots att det kommer ljud.
Man kan switcha vänster/höger på försteget, då låter det vara i ena kanalen. Man kan köra mono, då låter det lite murrigt och dåligt ur båda.
Efter ett tag så blev jag lite tveksam och undrade om jag hade strul med högtalarna så jag drog fram ett par till högtalare, samma effekt.
Körde mkt låga volymer för att jag var rädd att paja högtalarna, kände på slutsteget och det var lite varmt på ett ställe, närmre fronten höger sida.
Någon som har koll på detta, funderar på att lämna det på lagning för att det är fin kombo.
Ytterst tacksam för hjälp!
Mvh
Filip