Hemkommen efter en mycket trevlig eftermiddag hos 2-ch! Tack alla inblandade, inte minst värden som drog ihop det hela!
Började ta några bilder men sedan tog musiken över...
Startfältet:
Koppla, koppla, koppla (här kan även två olika högtalare anas i bakgrunden, vi använde de större i "utmaningen"):
Och efter lite hjärnarbete fick 2-ch och KarlXII den här att funka:
Som 2-ch säger så började det med två stärkare som verkligen lät likadant, Pioneer SX-434 och Pioneer SA-5300. Ingen av oss kunde höra skillnad! Med en sådan start undrade man ju varthän det skulle barka...
Efter ytterligare någon omgång kom NAD 3020 in i racet, och sedan vann den mot flera utmanare. Den fick ge sig först i näst sista omgången, mot Arcam Alpha II.
Arcamförstärkaren blev sedan rejält nervös när den ställdes mot Marantzen (2275) i finalen. Det hade funnits tendens (snällt sagt) till brum från Arcam redan i matchen mot Nad, men nu var det riktigt illa. Men värden kom till undsättning med en flaska 7-78, och efter lite sprejande och joggande av rattarna kunde sista matchen börja.
Här lyssnade vi längre än vi gjort tidigare, och åtminstone jag hade svårt att välja en vinnare. Jag gillade sången på Elton John-låten bättre med förstärkare 1 (vilket visade sig vara Arcam) så det blev mitt val. Men flest valde alltså Marantzen, och en värdig vinnare var det.
Annars var jag imponerad av Cerwin Vegorna Kalle Dussin hade med sig, riktigt trevliga.
En riktigt trevlig eftermiddag var det som sagt, och en av sakerna jag tog med mig från dagens träff är hur bra ljud man faktiskt kan få för inte särskilt mycket pengar alls.
(Hoppas det är okej med bilder, 2-ch, annars tar jag bort dem.)
Edit: Stephan hann visst före med det mesta...