Arne Jacobsens högtalare
Ser ut som nån form av pelarhögtalare i dipolkonfiguration...
Nån som vet nåt mer?
Kan man hitta dom idag?
Var ska man börja leta?
Moderator: Redaktörer
Naqref™ skrev:De hade en AJ utställning på Lousiana för några år sedan. Där borde de haft en sådan men det såg jag inte (och jag är inte den som missar skumma högtalare).
manger skrev:
Arne Jacobsens högtalare
Ser ut som nån form av pelarhögtalare i dipolkonfiguration...
paa skrev:manger skrev:
Jag tycker det verkar som plexiglaset omsluter elementen helt och skapar en (sluten) volym. Vad är det för några runda mörka lock på baksidan? Är det för att kunna montera kablaget?
Väldigt små magneter är det, kan det vara Alnico-magneter?
paa skrev:Jag tycker det verkar som plexiglaset omsluter elementen helt och skapar en (sluten) volym. Vad är det för några runda mörka lock på baksidan? Är det för att kunna montera kablaget?
Väldigt små magneter är det, kan det vara Alnico-magneter?
CopenhagnLab skrev:Hi there - I'm English so haven't understood everything on this topic - but I see that you are interested in Arne Jacobsen's "Grand Prix" speaker.
I am the director of a company called Copenhagen Lab - we have the rights to the speaker and will be launching around Christmas or the start of 2009. For more details have a look at our website.
www.copenhagenlab.com
Also see FaceBook for the latest news and to sign up for one of the limited edition first order speakers.
If you have an questions you would like to ask then let me know - or any other old designs you would like to see back in the market.
Thanks
Andy
andy@copenhagenlab.com
CopenhagnLab skrev:If you have an questions you would like to ask then let me know - or any other old designs you would like to see back in the market.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster