Min polare hämtade upp ett Mitsubishi DA-A10DC slutsteg som jag köpte per telefon. Säljaren och jag hade endast ett muntligt avtal om jag skulle köpa det enl. utsatt pris. Säljaren stod fast vid detta hela helgen trots att han fått många påringningar och högre bud. Dessutom mötte han upp min kompis med bil. Jag finner det alltmer sällan att man träffar på människor som agerar så rakt och ärligt.
Roligt att min kompis tog sig tid att hämta det också.
Nu återstår jakten på försteget DA-P10 alt. P20 och Tuner DA-F10 och sedan mätarenheten som hör till slutsteget. Mätarenheten "dockar" man på slutsteget som jag förstått. Min fundering är om man kan ha denna även fristående kopplat med sladd till slutsteget? Det vore ju synd att dölja det fina slutsteget.
Är det någon som kan bekräfta att skivspelarna DP-84DA och DP-86DA hörde till denna serie? Det finns en DP-84DA på tyska ebay för tillfället.
Vidare har jag läst mig till att de stora kondingarna som är på synliga är inte vars sin konding utan detta är bara en kåpa och därunder sitter det två kondingar till vardera sidan. Men trots detta visuella trick skall dom vara vettiga ljudmässigt, men någon säger att byggkvalitén är sådär.
Två bilder som jag lånat från annonsören: