Ärliga människor och schyssta polare! Mitsubishi DA-A10DC

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Ärliga människor och schyssta polare! Mitsubishi DA-A10DC

Inläggav Fjonkalicious » 2009-03-02 13:55

Ja, ibland lönar det sig att vara snäll mot sina vänner. Idag fick jag lite karma tillbaka och det kändes som ett halvt.

Min polare hämtade upp ett Mitsubishi DA-A10DC slutsteg som jag köpte per telefon. Säljaren och jag hade endast ett muntligt avtal om jag skulle köpa det enl. utsatt pris. Säljaren stod fast vid detta hela helgen trots att han fått många påringningar och högre bud. Dessutom mötte han upp min kompis med bil. Jag finner det alltmer sällan att man träffar på människor som agerar så rakt och ärligt.

Roligt att min kompis tog sig tid att hämta det också.

Nu återstår jakten på försteget DA-P10 alt. P20 och Tuner DA-F10 och sedan mätarenheten som hör till slutsteget. Mätarenheten "dockar" man på slutsteget som jag förstått. Min fundering är om man kan ha denna även fristående kopplat med sladd till slutsteget? Det vore ju synd att dölja det fina slutsteget.

Är det någon som kan bekräfta att skivspelarna DP-84DA och DP-86DA hörde till denna serie? Det finns en DP-84DA på tyska ebay för tillfället.

Vidare har jag läst mig till att de stora kondingarna som är på synliga är inte vars sin konding utan detta är bara en kåpa och därunder sitter det två kondingar till vardera sidan. Men trots detta visuella trick skall dom vara vettiga ljudmässigt, men någon säger att byggkvalitén är sådär.

Två bilder som jag lånat från annonsören:

Bild

Bild
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Gastone

Inläggav Gastone » 2009-03-02 15:37

En sådan har jag haft, men den var alu/silverfärgad, eller det var försteget som var det...kommer inte ihåg.

Inte så bra kräm i det som det ser ut till att klara av, men lät ok.

Grattis !

/Gastone
/Anders
Bygger: GainClone i ett InterM r500+ chassie. Färdig! DAC med Chrystal chip. Färdig!
Nästa projekt: Rörförsteg

Användarvisningsbild
vin-Tage

Inläggav vin-Tage » 2009-03-02 16:58

Gratulerar till ett troligen bra köp! Jag var en av (många?) som ringde annonsören, med en 45min försent tror jag :wink: Det halvsura i sammanhanget är att jag bor 5 min ifrån honom. Prata kunde han iaf... Verkade ha en del annat skoj i gömmorna men inget som intresserade mig dock.

Ser tyngre ut än det igentligen är va...?

mvh

Bohman

Inläggav Bohman » 2009-03-02 18:13

Jag hadde ett sådant på g för 300-400 spänn för ett par år sedan.
Synd att man inte låg i lite hårdare!
Riktigt snyggt slutsteg faktiskt.

Användarvisningsbild
leffe

Inläggav leffe » 2009-03-02 21:30

Helt ok steg - hade ett för många år sedan som fick ersätta ett quad405.
Tyckte åtminstone då att det var ett lyft, ganska mjuk och nästan lite luddig karaktär om jag inte minns fel

Återgå till Vintage-hifi