Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Motorn kan ju ha geggat ihop av att inte ha använts på mycket länge. Hur känns det att rotera på motoraxeln för hand? Går det trögt?
/ B
Fjonkalicious skrev:Bill50x skrev:Motorn kan ju ha geggat ihop av att inte ha använts på mycket länge. Hur känns det att rotera på motoraxeln för hand? Går det trögt?
/ B
Gick och kände på motorn och jämförde med två andra remdrivna motorer(varav jag inte provat någon, för ingen har hel rem).
Den känns något trögare och det är mer friktion. De andra motorernas känns lite med "svängigare"/friktionslösa.
Men om jag monterar av motorn, går det då att rengöra på ett enkelt vis?
Bill50x skrev:Du kan ju börja med att smörja lagren med lite olja, eller rent av spraya lite med CRC 5-56. 5-56 löser upp skiten och lägger ett tunt lager smörjmedel på ytorna. Eventuellt kan lite extra olja behövas efteråt, det beror på vad det är för lager. Teflonlager behöver normalt inte smörjas, tex.
/ B

2-ch skrev:Jag skulle (även om det var min egen) lyfta av botten på motorn och göra rent inuti med lämplig vätska.
Så där då, diplomatiskt så det stänker va?
Fjonkalicious skrev::D Hemskt vad ni har vidlyftiga fixartips när det inte är era egna grejor![]()
phloam skrev:Fjonkalicious skrev::D Hemskt vad ni har vidlyftiga fixartips när det inte är era egna grejor![]()
När jag ser bilden får jag lust att skruva loss för att kanske rentav öppna själva motorn och kolla.... *hähä* Lätt sagt när man inte behöver leva med konsekvenserna
Fjonkalicious skrev:Hehe, hoppas du förstod mitt skämtande.
Fjonkalicious skrev:Dock hör jag ett litet litet, frrrrrr(lite flärpigt ljud) ljud från motorn om man har örat nära. Jag antar att det är normalt på en sån här mediumbra spelare?
2-ch skrev:Men var får du tag i en rem till den utan att betala för mycket i förhållande till värdet på den undrar jag?
Fjonkalicious skrev:
Jaja, det gick ju bra. Jag har rengjort alla glidlager med lite elektronikrengöring. Har ingen smörja, så det skall jag ordna. Vad använder ni för olja? (gärna tips på en NORMAL sort, kan fan inte köpa olja för 500 kr för en spelare som inte är värd mer än så).
Men vad är det som kan göra att motor gör som den gör? Kanske inte fel på motorn? Problem med korten?
Mvh
Filip
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster