Halloj!
Var på resande fot i helgen på väg till göteborg och släpade med mig resesällskapet till Ecotec i motala(vilken jag hittade hemsidan till i tråden om ställen som säljer vintagekomponenter). Ett besök jag sent kommer att glömma.
Det som skulle bli ett 15min stopp att köpa några VU-mätare och en puppa blev ett 2½ timme långt besök hos den pratglada herren som drev butiken. Han har en mäkta intressant historia att berätta om Luxor och en butik som troligtvis innehåller allt mellan himmeln och grus!
Tänker inte avslöja alltför mycket mer än att personen ifråga har mängder av delar till luxor m.m. och bara en bråkdel av vad han har på sin hemsida och kan rekommendera den hifiintresserade vintageentusiasten att ta sig förbi en dag när han har öppet. Inte för att handla utan för att avsätta tid för en pratstund och får höra hans historia. Men glöm för all del inte att ta med en summa kontanter ty det är lätt att handla något när det finns så mycket skoj och udda saker! Historian vi fick höra av herrn i butiken var förvisso mer inriktad på tv och sattelitmottagare än ren hifi även om det fanns gott om hifidelar också, och vem kan motstå att köpa en puppa utan att veta något om den mer än fabrikatet när priset är allt annat än hutlöst.
Så hoppas ingen tror det här är reklam för det är inte vad jag menar med posten utan är ett rent tips på ett ställe värt att besöka för den som är ute och åker och råkar passera Motala en dag när stället är öppet.
/Olle