Moderator: Redaktörer
Så vill man ha något från Ino som låter som 800D skulle jag testa Ino Pop & Rock (Om den fortfarande finns).
NICKE skrev:Tjena.
Undrar vad för högtalare som Ino konstruerar som motsvarar dessa B&W 800D,802D:
NICKE skrev:Tjena.
Undrar vad för högtalare som Ino konstruerar som motsvarar dessa B&W 800D,802D:
Mvh Nicke
Strauss skrev:NICKE skrev:Någon här som har ett par i56òr som jag skulle kunna få lyssna på?
Fast du måste kombinera även dessa med basar, det vet du?
49 - 21 000 Hz / ±1 dB är specifikationerna
Strauss skrev:manger skrev:- Därför att han kan det...
Man kan sitta med ett finger i arslet 24/7 också, men varför vill man göra det?
Ge pi60 till mig istället så kanske jag slänger ut mina Strauss
americantabloid skrev:Hur många Ino högtalare har du Bamsefar?
i28, ip, pi60, i64es...
Inte att man börjar bli lite avundsjuk....
Med vänlig hälsning
at
manger skrev:- Därför att han kan det...olof skrev:Varför har du ett par pi60 i samma rum som i28 och infra x6?
NICKE skrev:Har nu bestämt mig för I56,D3 samt en 6-pack av dom nya A2òrna,allt i svart piano lack,sub moduler tänker jag kika på lite senare : )
Blir spännade detta....blir klara i jan/feb
Tackar o bockar för råd o rön.
Mvh Nicke
NICKE skrev:Okej då,blev ett par YS-2,hur än jag mätte "byggde om lådan" så får tyvärr inte Z-2 platshoppas YS-2òrna räcker bara
![]()
Mvh Nicke
Bamsefar skrev:Å andra sidan kan jag säga att redan i28 är grymt bra, frågan är vad mer man behöver ?
Naqref™ skrev:Bamsefar skrev:Å andra sidan kan jag säga att redan i28 är grymt bra, frågan är vad mer man behöver ?
Kanske pX-4 eller pY-2?
Wolfie skrev:Bamsefar skrev:Å andra sidan kan jag säga att redan i28 är grymt bra, frågan är vad mer man behöver ?
Borde väl du veta som snart bör få dina i64s![]()
Wolfie skrev:NICKE skrev:Okej då,blev ett par YS-2,hur än jag mätte "byggde om lådan" så får tyvärr inte Z-2 platshoppas YS-2òrna räcker bara
![]()
Mvh Nicke
Det gör de säkert, om inte är det ju enkelt att komplettera upp till YS-4![]()
Fast har du någonsin sett ett par i32s lådor i verkligheten?![]()
De är klart snyggare än i28 (som jag har) tycker jag.
Kanske inte framifrån förvisso (nästan identiskt utseende) men från
sidan... Fler konstiga avfasningar på baksidan av lådan![]()
Hade (o)turen att få se ett par nyfanérade i32s lådor hos IÖ i somras...
De var läckra... Så läckra att jag inte slutat tänka på varför jag inte köpte
ett par i32s istället för i28...
NICKE skrev:Bamsefar,hoppas du lägger upp lite bilder på dina 64òr när dom kommer,tror många inklusive mig själv är rackarns nyfiken på dom.
Hur kommer det sig att du valde Infra-6 istället för tex Z-4?
Mvh Nicke
Sanslöst trevligt val, även om jag hade nöjt mig med i28 och isatället köpt basmodulerna direktNICKE skrev:Har nu bestämt mig för I56,D3 samt en 6-pack av dom nya A2òrna,allt i svart piano lack,sub moduler tänker jag kika på lite senare : )
Blir spännade detta....blir klara i jan/feb
Tackar o bockar för råd o rön.
Mvh Nicke
NICKE skrev:Bamsefar,hoppas du lägger upp lite bilder på dina 64òr när dom kommer,tror många inklusive mig själv är rackarns nyfiken på dom.
Mvh Nicke
Johan_Lindroos skrev:Bamsefars i64z:or var mycket fina i lacken, bättre än mina helt klart. Å andra sidan var det betalt extra för jag vet inte hur många lager lack det var, men många var det i alla fall, samt gravitationslackerade (en sida i taget vänt horisontellt).
Johan_Lindroos skrev:NICKE skrev:Bamsefar,hoppas du lägger upp lite bilder på dina 64òr när dom kommer,tror många inklusive mig själv är rackarns nyfiken på dom.
Mvh Nicke
Var du där Nicke?
Huromhelst var jag på glöggträffen och kan meddela att Bamsefars i64z ser väldigt lika ut som mina r56h som syns på bilden ovan. Samma fanérsort (annan stock dock). Geometriskt skiljer de en liten aning, men är mer lika varandra än om man jämför i56s och i64z.
Bamsefars i64z:or var mycket fina i lacken, bättre än mina helt klart. Å andra sidan var det betalt extra för jag vet inte hur många lager lack det var, men många var det i alla fall, samt gravitationslackerade (en sida i taget vänt horisontellt).
NICKE skrev:Längtar som tusan nu bara efter mina egna 56or då jag sålt hela Von Schweikert systemet,är ju liksom tyst här hemma nu : (
Mvh Nicke
Wolfie skrev:NICKE skrev:Längtar som tusan nu bara efter mina egna 56or då jag sålt hela Von Schweikert systemet,är ju liksom tyst här hemma nu : (
Mvh Nicke
Du räknar med att kunna lyssna på musik innan 2008?![]()
Nä i56 lådorna kanske ligger för tillverkning snart?
NICKE skrev:Kommer att skruva ihop dom själv,vet du hur filterna kommer? är dom färdiga eller lösa komponenter som man måste löda ihop själv?
Bamsefar skrev:Du köpte monteringssats, det är vad du kommer att få också.
Bill50x skrev:Bamsefar skrev:Du köpte monteringssats, det är vad du kommer att få också.
Påminner lite om en gammal MAD jag har någonstans. En annons för en byggsats av Regalskeppet Vasa för en otroligt billig peng. När lådan öppnades bestod det hela av ett balsablock och en skalpell samt instruktionen "Skär bort det som inte syns på bilden på kartongens framsida"
/ B
Bamsefar skrev:Det är korrekt, det är 18 lager med båtlack ovanpå Jakarandan, gravitationslackerade...
Dom gör sig inte på bild, än...
Nicke skrev:Hejsan.
Nu är det klart : ) Ingvar skall bara hit för sista injusteringen.
Jäkligt svårt att lägga upp bilder på detta forum så jag bifogar en länk till ett annat.
Länk: http://www.component.se/forum/index.php?showtopic=8266
Mvh Nicke
Nicke skrev:Ooooh...faan
Finns det någon vänlig själ här på forumet som skulle kunna hjälpa mig med bilderna,har typ 150st bilder under byggets gång men vet inte hur jag får upp dom (glömmit)
Mvh Nicke
Finns det verkligen något enklare sätt en detta?Nicke skrev:Det är ju det där som är så jäkla krångligt,orkar inte hålla på.
Mvh Nicke
Rydberg skrev:Jag ser iallafall bilderna, coolt att du även beställt basmodulerna i "pianolack"
Btw, du bör inte ha bakkanalerna på samma höjd.
Alexi skrev:Du ändrade väll Nicke till screen?screen skrev:Nä, det funkade inte...den hittade inget.
Nicke skrev:Rydberg skrev:Jag ser iallafall bilderna, coolt att du även beställt basmodulerna i "pianolack"
Ingen placering är väl optimal hos mig,men jag har ju inget val så att säga,tycker det låter jäkligt bra iallafall men lär väl få "stryk" av Ingvar när han kommer![]()
Mvh Nicke
niklas skrev:Vad är det för slutsteg?![]()
Du har inte funderat på att hitta ett annat rum för de fina högtalarna? Det ser lite trångt ut... (i56 placerade i hörn är väl inte riktigt optimalt).
Alexi skrev:Oj det var det kalaste rum jag någonsin sätt Ino högtalare i. Inte änns en matta på golvet och dörröppning mellan högtalarna och soffan direkt mot bakväggen. Det måste låta mycket speciellt, skulle vara spännande att höra.
Varför både en i14 och en d3?
Edit: Vad olika saker vi reagerar på
Rydberg skrev:Nicke skrev:Rydberg skrev:Jag ser iallafall bilderna, coolt att du även beställt basmodulerna i "pianolack"
Ingen placering är väl optimal hos mig,men jag har ju inget val så att säga,tycker det låter jäkligt bra iallafall men lär väl få "stryk" av Ingvar när han kommer![]()
Mvh Nicke
Alexi skrev:Menar du pi121es?Naqref™ skrev:För att svara på topic: pr120
Rain skrev:Ser för djvligt ut, kan inte låta speciellt mycket bättre heller.
Max_Headroom skrev:Rain skrev:Ser för djvligt ut, kan inte låta speciellt mycket bättre heller.
Ougah bougha!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster