Öppet brev till IÖ.

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Nefilim
Sura gubben

Öppet brev till IÖ.

Inläggav Nefilim » 2007-03-30 19:53

Jag har varit nyfiken på Ino Audios högtalare länge nu. Är helt övertygad om att dessa produkter ligger i det övre skiktet av "creme de la creme"!

Jag vill gärna ha en förklaring varför man måste lyssna på dem hemma hos IÖ först för att få en s.k "licens" att köpa dem??

Min andra fråga är, men den faller väl in i första frågan Varför du Ingvar inte skickar dem?

Du har säkert svarat på dessa frågor massor av ggr. (Har provat sökfunktionen på detta forum ang detta men fann ej)

Tyvärr har jag aldrig fått möjligheten att lyssna på dem irl, men jag tror inte att jag skulle köpa grisen i säcken om jag fick möjlighet att köpa någon av dessa produkter olyssnade.

Jag tycker att din filosofi när det gäller högtalarkonstruktion är banbrytande, och så tycker många. Även när det gäller hifi i övrigt!

Med största respekt. // Tommy.
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
blixten_no1

Inläggav blixten_no1 » 2007-03-30 20:54

därför han vill inte sälja nånting olyssnat. han vill att kunden blir nöjd me sitt köp.

och frakten, det var 5% av allt som kom fram som va helt, därför skickar han inte längre.

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2007-03-30 21:19

vad är problemet jag har lyckats transportera mig både landvägen och med sj mellan berörda orter
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

BengtO

Inläggav BengtO » 2007-03-30 21:33

det där med transporterna må ju vara en gåta, har köpt saker via webb och postorder i 15 år och aldrig fått en skadad vara.. allt har väl med paketering att göra?

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2007-03-30 21:35

posten har försakat ingvar mycket smärta :cry:
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2007-03-30 21:37

Mja sedan är det ju som så att han igentligen inte vill sälja högtalare...
Best Regards
Bamsefar

daja

Inläggav daja » 2007-03-30 22:02

Gäller det här med "lyssna först" alla högtalare? Jag köpte piP utan att hört dom hos Ingvar.
99 cd-p - 99 - piP

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2007-03-30 22:07

daja skrev:Gäller det här med "lyssna först" alla högtalare? Jag köpte piP utan att hört dom hos Ingvar.

Provlyssning för alla förrutom piP. Hämtning gäller för alla.
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
OliT

Inläggav OliT » 2007-03-30 22:09

Alternativet är att man har någon vänlig människa som kan lösa transportproblemet. För min del löste dig sig så fint att en kille jag känner från södertälje skulle komma upp hit om någon vecka, sån han tar med sig mina upp.

Det kan hända att det finns någon som kan skicka med bussgods där nere om man ber snällt kanske. Packar man ordentligt ska det inte vara något problem att få det att komma fram helt. Men packning tar en hel del tid, tid som jag är säker på att IÖ inte har.

Förresten Ingvar, kom ni överens om omläggning av något tak, tyckte att han pratade om det när jag telefonerade med honom.

Användarvisningsbild
boyafraid

Inläggav boyafraid » 2007-03-31 00:50

Bamsefar skrev:Mja sedan är det ju som så att han igentligen inte vill sälja högtalare...

något som tvingar honom?

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-03-31 08:24

boyafraid skrev:
Bamsefar skrev:Mja sedan är det ju som så att han igentligen inte vill sälja högtalare...

något som tvingar honom?

Möjligen men framförallt någon, till exempel jag. Skulle nu IÖ få för sig att retunera min förskottsbetalning och vägra sälja piPs till mig så skulle han få se sig över axeln resten av livet, jag vet var hans brevlåda bor... :mrgreen:

Användarvisningsbild
Affald

Inläggav Affald » 2007-03-31 11:31

Gillar man inte KÖPVILKOREN kan man ju alltid titta på något annat om det är det som är viktigt!

Till I.Ö. från våra yttre landsgränser är det ca 80 mil N - S & det kan knappast vara ett problem om man nu verkligen vill köpa Ino Audio´s filosofi & högtaleri :?
- THE DEAD END -
http://www.minhembio.com/användarnamn
Kan man inte mäta det kan man heller inte höra det, skillnaden alltså!

Användarvisningsbild
OliT

Inläggav OliT » 2007-03-31 12:12

Nog är det ganska mycket längre än 80 mil från mig till Stockholm.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-31 12:15

Ja, inte ligger Lahäll i landets geografiska mittpunkt. Landet är ju iallafall drygt 160 mil långt :)

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-03-31 12:25

Tycker Affald har en poäng. IÖ borde f.ö. få sponsring från Stockholms stad tycker jag, tänk vad många audiofiler han tvingat ut till baksidan genom åren! Audiofiler som säkert spenderat X antal kronor i hufvudstaden och kanske t.o.m. blivit så förtjusta i densamma att de återvänder i andra ärenden... :mrgreen:

Användarvisningsbild
Affald

Inläggav Affald » 2007-04-02 19:14

Ojdå, visste inte att det var petnoga!!! tar tillbaka det eftersom jag inte visste exakt var just DU bor :evil:

Affald skrev:Gillar man inte KÖPVILKOREN kan man ju alltid titta på något annat om det är det som är viktigt!

Behöver man förtydliga detta mera eller :?:
- THE DEAD END -

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2007-04-02 19:45

Jag, som bor i ÖSD, har nästan 60 mil till hufvudstaden. Jag måste åka till Lahäll för provlyssning. Om jag bestämmer mig för ett par av de dyrare. Då ska jag åka 120 mil t.o.r igen för att hämta dessa!! :(

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2007-04-02 19:45

Nefilim skrev:Jag, som bor i ÖSD, har nästan 60 mil till hufvudstaden. Jag måste åka till Lahäll för provlyssning. Om jag bestämmer mig för ett par av de dyrare. Då ska jag åka 120 mil t.o.r igen för att hämta dessa!! :(

Som du säger, du ska bestämma dig. Det är inte helt lätt.
/J

Cygnus resurectum

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2007-04-02 19:46

tvett skrev:
Nefilim skrev:Jag, som bor i ÖSD, har nästan 60 mil till hufvudstaden. Jag måste åka till Lahäll för provlyssning. Om jag bestämmer mig för ett par av de dyrare. Då ska jag åka 120 mil t.o.r igen för att hämta dessa!! :(

Som du säger, du ska bestämma dig. Det är inte helt lätt.

Nej inte lätt. Men jag är nyfiken på hur de låter!!

Användarvisningsbild
OliT

Inläggav OliT » 2007-04-02 19:55

Affald skrev:Ojdå, visste inte att det var petnoga!!! tar tillbaka det eftersom jag inte visste exakt var just DU bor :evil:

Affald skrev:Gillar man inte KÖPVILKOREN kan man ju alltid titta på något annat om det är det som är viktigt!

Behöver man förtydliga detta mera eller :?:

Nej, men jag kände att det var värt att poängtera att det faktiskt är styvt 1,5 ggr så långt till "yttre landgränsen" som du sa. 120 mil är en bit att åka. Dock löste det sig smidigt för mig med piPs, som anländer om två veckor med en god vän som ändå skulle åka upp.

BengtO

Inläggav BengtO » 2007-04-03 08:32

Nu har snart alla svarat utom IÖ.. tror det är är alldeles för få saker att citera för att han ska lägga tid här ;)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2007-04-03 08:52

Jag vill minnas att frågorna har varit uppe tidigare och att även Ingvar har svarat på dem. Ingvar föredrar kommunikation via telefon, vilket han ofta har gjort klart.

Nu är det ingen stor produktion han vill ha och jag misstänker att han inte är intresserad av att ta fram förpackningar för sina högtalare som klarar den omilda hanteringen som kan förekomma vid transporter. Om han inte vill sälja olyssnat, är det hans filosofi. Dock säljs piP olyssnat. Vet inte hur han gör när man vill köpa något som han inte har i demorummet. Lagerförda modeller är väl relativt få? Finns folk på detta forum som har andra högtalare än de som brukar finnas i demorummet. Var fick ni lyssna innan köp? Lagerförda modeller är väl relativt få?

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2007-04-03 09:17

Lösningen på detta problem har givits förr: dubblera priset på produkterna så blir det bättre balans på tillgång och efterfrågan. Då finns det dessutom en marginal för att skicka med dyr och trygg transport.

Men IÖ är en man med hög moral och fasta principer, som gör precis som han vill. Det gör han helt rätt i. Det är imponerande att han lyckats hålla emot trycket från faktiskt-folket så länge; någon latare och med större girighet på pengar hade nog överlåtit tillverkning och försäljning på någon annan och håvat in licenspengar och sluppit alltihop. Men han trivs nog, annars hade han inte gjort detta.

... men han kan givetvis ge den korrekta bilden alldeles själv.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2007-04-03 09:21

blixten_no1 skrev:därför han vill inte sälja nånting olyssnat. han vill att kunden blir nöjd me sitt köp.

och frakten, det var 5% av allt som kom fram som va helt, därför skickar han inte längre.

Vet inte var du får siffran från, men att posten skulle sabotera 95% av alla paket är humbug.

Däremot ska man ju ha klart för sig att det är kostsamt och bökigt att emballera högtalare.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-04-03 09:36

Morello skrev:
blixten_no1 skrev:och frakten, det var 5% av allt som kom fram som va helt, därför skickar han inte längre.
Vet inte var du får siffran från, men att posten skulle sabotera 95% av alla paket är humbug.

Tja, packar man tillräckligt illa så...

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2007-04-03 11:13

Morello skrev:
blixten_no1 skrev:därför han vill inte sälja nånting olyssnat. han vill att kunden blir nöjd me sitt köp.

Däremot ska man ju ha klart för sig att det är kostsamt och bökigt att emballera högtalare.

Från denna tråd

IngOehman skrev:Skickar högtalare gör jag inte. Jag litar inte på några andra än direktfraktbolag (och egentligen bara ett av dem), och posten litar jag inte på alls. Av de högtalare jag skickat historiskt har mindre än 5% kommit fram oskadade. Jag har därför helt slutat skicka saker.

Användarvisningsbild
Affald

Inläggav Affald » 2007-04-03 16:09

Stackars sate, det är ju en del mil att avverka helt klart!
Naturligtvis skall du hälsa detta till I.Ö. så kanske han rent av öppnar i filial i ÖSD! Då har du ju promenad avstånd så är iallafall dina problem ur världen. Yttligare en filial i Gbg & kanske i Malmö så har vi en helt ny aktör på marknaden som skall konkurera med ica, siba & fan å hans moster ;)

Om nu avståndet är ett problem köp ett par beggade eller skit i det helt & hållet! Finns ju 1000 tals hifi shoppar som skickar klotet runt dubbla varv om det känns bättre...

Var det I-lands problem tråden hette ;)
- THE DEAD END -

BengtO

Inläggav BengtO » 2007-04-03 16:14

Skicka upp några till jämtljud, han tycker säkert det e kul :)

Användarvisningsbild
Rookie

Inläggav Rookie » 2007-04-07 23:48

Nu smiter jag in i denna tråden, mest för att det känns onödigt att skapa en ny tråd bara för mina triviala frågor. :oops:

Fråga till Ingvar Öhman: Hur högt kan man (teoretiskt) spela (Mätt i dB vid optimal lyssningsplats för respektive "anläggning"*) med "korrekt"*2 återgivning? På tok för högt för sin egen och en döv flodhästs hälsa? PA-nivåer? Man vet ju aldrig, jag kanske blir svinrik nattklubbsägare en vacker dag och vill att det ska låta bra när städarna skurar golvet på morgonen och lyssnar på (vad det nu är de lyssnar på).

* komplett Ino-setup med (teoretiskt) perfekt kringutrustning(elektronik samt lyssningsrum, naturligtvis! :D )

*2 Skriver "korrekt" med "" för att det verka finnas sådana varelser som inte gillar att man använder ordet "korrekt" som substitut för "ofärgad".

/Rookie, som är lite smådragen och fnyfniken i en HATT!:D

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-08 10:56

Räkna inte med att Ingvar läser här :)

//Magnus med en grads mindre feber idag :)

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-04-08 19:13

Bara för det råkade jag göra det nu! :o

Tycker det mesta har besvarats väldigt bra av andra, men en sak kan bara jag berätta, och det är att jag beklagar att det är på det här viset. :( :oops:

Dels beklagar jag att jag inte varken kan, orkar eller vill producera mera, och dels att jag inte skickar något, och förstås att jag inte ens tar emot beställningar ohört (piP undantaget, men egentligen inte, för jag säljer fortfarande inte till någon som inte hört dem, det är bara kravet att ha hört dem här som jag avstår). Det sistnämnda är inte för min skull dock, utan det är bara för att jag inte vill att någon under några omständigheter skall göra en investering som de kan komma att ångra.

Särskilt beklagar jag situationen med det långa avståndet för dem i norraste norr. När det gäller avstånd om 60 mil vill jag dock påpeka att sådana saker inte tycks vara något hinder för dem i de södra delarna av landet.

Göteborg är 50 mil och till Skånes olika delar är det väl uppåt 70 mil till som mest. Har aldrig hört att det bekymmrat någon nämnvärt. Själv har jag åkt många gånger till dessa trakter t-o-r under en dag. Har då inte upplevt att det varit speciellt svårt. :?

Minst en gång har jag åkt Lahäll-Göteborg-Gävle-lahäll (~135 mil), och som längst har jag kört solo (motorcykel förvisso) Lahäll-Florens (250 mil) på under ett dygn. Samma sträcka fast i andra riktningen har jag för övrigt kört med bil också, men då tog det mer än ett dygn. En bidragande orsak var att tre hundar en en förfärlig massa katter (9?) medföljde. :wink:

Kan nämna att riktigt långväga resenärer inte heller är ovanligt, och då talar jag inte bara om Finland, Norge och Danmark, utan om USA, Japan, Singapore och Australien. Särskilt från Australien ha det kommit väldigt många. Kan de så kan väl alla? Kan jag tycka...

Allra viktigast är dock: Den som upplever besväret för stort, har ju gott om alternativa högtalare att välja på istället, så inte skall det behöva bli tyst i stugorna! :P

I själva verket är det bra, tycker jag, att de som inte värderar högtalarna mångfaldigt högre än deras pris + besväret att åka och lyssna på dem, köper något annat. Det gör ju att jag slipper tillverka så många. :P

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2007-05-17 19:36, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
henke

Inläggav henke » 2007-04-09 19:16

IngOehman skrev:
Särskilt beklagar jag situationen med det långa avståndet för dem i norraste norr. När det gäller avstånd om 60 mil vill jag dock påpeka att sådana saker inte tycks vara något hinder för dem i de södra delarna av landet.

Göteborg är 50 mil och till Skånes olika delar är det väl uppåt 70 mil till som mest. Har aldrig hört att det bekymmrat någon nämnvärt. Själv har jag åkt många gånger till dessa trakter t-o-r under en dag. Har då inte upplevt att det varit speciellt svårt. :?

Håller med dig om det, visst kan det vara jobbigt att åka långt men det är ganska billigt att åka tåg nuförtiden. Är det dessutom ett par piPar man redan lyssnat på och ska hämta har man mycket att se fram emot på vägen hem! :)

Får man fråga dig Ingvar hur lång leveranstiden är på piP nu? I form av byggsatsen med lådan utsågad redo att skruvas ihop. Letar efter en skåning att lyssna på dem hos, hittar jag någon och gillar det jag hör är en beställning oundviklig.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-09 19:19

Beror på ytbehandling

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-04-09 19:20

henke skrev:hur lång leveranstiden är på piP nu?

Någon månad, var det iaf för två veckor sedan, piPs kan man däremot få köpa direkt.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-04-10 02:09

henke skrev:Får man fråga dig Ingvar hur lång leveranstiden är på piP nu? I form av byggsatsen med lådan utsågad redo att skruvas ihop. Letar efter en skåning att lyssna på dem hos, hittar jag någon och gillar det jag hör är en beställning oundviklig.

Normalt har jag piP i monteringssats med FÄRDIGA högtalarlådor i mdf (obehandlade eller i körsbär, ek eller svartask) för mer eller mindre omdelbar leverans. Dock kan någon del vara tillfälligt slut i mitt lager. Man måste oavsett vilket alltid ringa och kolla. Jag tar ju bara emot folk på tidsbeställning. Har ingen butik som man bara kan dyka upp i.

Lådor i form av utsågade delar, har jag inte och har aldrig haft några. Vill man bygga lådorna själv kan man dock göra det. Då får man bara en ritning till lådorna.

Vh, iö

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2007-04-10 08:28

IngOehman skrev:Göteborg är 50 mil och till Skånes olika delar är det väl uppåt 70 mil till som mest. Har aldrig hört att det bekymmrat någon nämnvärt.

Okej, men då får du höra det nu då... hade det inte varit så långt upp till dig så hade du haft besök för väldigt mycket länge sedan!
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Frodrak

Inläggav Frodrak » 2007-05-07 07:46

IngOehman skrev:Bara för det råkade jag göra det nu! :o

Tycker det mesta har besvarats väldigt bra av andra, men en sak kan bara jag berätta, och det är att jag beklagar att det är på det här viset. :( :oops:

Dels beklagar jag att jag inte varken kan, orkar eller vill producera mera, och dels att jag inte skickar något, och förstås att jag inte ens tar emot beställningar ohört (piP undantaget, men egentligen inte, för jag säljer fortfarande inte till någon som inte hört dem, det är bara kravet att ha hört dem hör jag avstår). Det sistnämnda är inte för min skull dock, utan det är bara för att jag inte vill att någon under några omständigheter skall göra en investering som de kan komma att ångra.

Minst en gång har jag åkt Lahäll-Göteborg-Gävle-lahäll (~135 mil), och som längst har jag kört solo (motorcykel förvisso) Lahäll-Florens (250 mil) på under ett dygn. Samma sträcka fast i andra riktningen har jag för övrigt kört med bil också, men då tog det mer än ett dygn. En bidragande orsak var att tre hundar en en förfärlig massa katter (9?) medföljde. :wink:

Kan nämna att riktigt långväga resenärer inte heller är ovanligt, och då talar jag inte bara om Finland, Norge och Danmark, utan om USA, Japan, Singapore och Australien. Särskilt från Australien ha det kommit väldigt många. Kan de så kan väl alla? Kan jag tycka...

Allra viktigast är dock: Den som upplever besväret för stort, har ju gott om alternativa högtalare att välja på istället, så inte skall det behöva bli tyst i stugorna! :P

I själva verket är det bra, tycker jag, att de som inte värderar högtalarna mångfaldigt högre än deras pris + besväret att åka och lyssna på dem, köper något annat. Det gör ju att jag slipper tillverka så många. :P

Vh, iö
om jag inte är helt borta i matte skulle du ha kört med medelhastighet överstigande 100 km/h! Det är inte illa alls 8O
Don't worry about avoiding temptation. As you grow older, it will avoid you.

Ett par Vifa D25AG-69-06 sökes...

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-05-07 13:36

Nu var det ju några år sedan (1995?) och jag minns inte alla detaljer, men...

Hastighetsmätaren stod nog mellan 140 och 170 km/h i princip hela tiden. När tankstopp och sådant räknas in sjunker medelhastigheten betänkligt dock, och här var det ju färjetur med också...

När jag kom fram om kvällen och räknade på det hela fann jag att medelhastigheten bara blev 109 km/h (om jag minns rätt). Tankningar och färja borträknat blev det dock nästan 140. Tror att hastighetsmätaren visar sisådär 15 km/h för mycket i de hastigheterna så den stod nog i snitt på 155.

Det hela är väl i själva verket rätt så omärkvärdigt, bortsett ifrån möjligen att det var en encylindrig off road-motorcykel jag körde på.

Vh, iö

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2007-05-07 14:23

IngOehman skrev:Nu var det ju några år sedan (1995?) och jag minns inte alla detaljer, men...

Hastighetsmätaren stod nog mellan 140 och 170 km/h i princip hela tiden. När tankstopp och sådant räknas in sjunker medelhastigheten betänkligt dock, och här var det ju färjetur med också...

När jag kom fram om kvällen och räknade på det hela fann jag att medelhastigheten bara blev 109 km/h (om jag minns rätt). Tankningar och färja borträknat blev det dock nästan 140. Tror att hastighetsmätaren visar sisådär 15 km/h för mycket i de hastigheterna så den stod nog i snitt på 155.

Det hela är väl i själva verket rätt så omärkvärdigt, bortsett ifrån möjligen att det var en encylindrig off road-motorcykel jag körde på.

Vh, iö

En Yamaha 650 Tenere kanske...?

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-05-07 14:27

Mig veterligt har det gjorts 600cc Tenere, 660 cc Tenere och 750 cc Tenere. Den förta hade en XT600-motor, sedan kom den vattenkylda 660-motorn, och 750-motorn var en parallelltwin.

Ingen av dessa klumpeklotsar skulle jag kunna tänka mig att äga.

Nej, det var en Honda Dominator (644cc). :wink:

Den har gått 13 000 mil vid det här laget, och mår/går prima. Den klarade till och med Albanien...

Vh, iö

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2007-05-07 14:45

660. Naturligtvis. Jag har ju haft en sån själv - en -98.
Den efterföljdes av en Honda Dominator, faktiskt. :)

Hondan var faktiskt bra mycket skönare än Yamahan. Imponerande att du orkade köra så fort på den dock - måste varit gasen i botten?
Jag hade problem med turbulenser från kåpglaset, men mitt huvud sticker upp ganska högt också.
Det i kombination med det relativt dåliga vridet - eller snarare den märkliga utväxlingen som gör att man måste växla hela tiden vid farter som jag brukar köra - gjorde att jag bytte upp mig till större maskin.

Däremot skulle jag aldrig palla så många timmar på någon hoj tror jag...brukar ta en bensträckare efter någon timme bara.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-05-07 16:09

Turbulensen är ju ofrånkomlig när man har kåpglas på, men tar man bort det blir det laminär och fin strömning förbi huvudet. Hörselproppar är bra annars.

När det gäller bekvämligheten kan jag nämna att den är rätt rejält ombyggd, och oerhört bekväm jämfört med originalet.

Fullgas var det, ja. Den håller ju för det.

Med lite trim (öppnad både på insugs- och avgassidan, samt bestyckad lite fetare) och höjd utväxling funkar utväxlingen prima tycker jag. Bakhjulspotentialen blir faktiskt också bättre med den längre ettan. Uppfåningspåbakhjuletpotenialen har ju stor marginal, så att gå från 45 till 39 bak drar inte med sig någon nämnvärd framtunghet.

Kan tillägga att ekipaget var försett med inte mindre än trenne rejäla (konventionella) resväskor dessutom, samt förtås tält, grill och en stereoanläggning.

Vh, iö

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2007-05-07 16:14

IÖ skrev:
Kan tillägga att ekipaget var försett med inte mindre än trenne rejäla (konventionella) resväskor dessutom, samt förtås tält, grill och en stereoanläggning.

Du är för skön IÖ, det måste ha varit en syn på A-Bahn! :lol:

Flänger du något i Europa på den än, eller är det mest hemmavid nuförtiden?

Mvh Björn//
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn

Inläggav Thomas_A » 2007-05-07 20:47

Kunder som är väldigt långväga (ex USA) kommer de tillbaka efter sin provlyssning för att hämta högtalaren om de beställt den?

Det är lite som Morgan (bilen alltså).

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2007-05-07 21:09

IngOehman skrev:Kan tillägga att ekipaget var försett med inte mindre än trenne rejäla (konventionella) resväskor dessutom, samt förtås tält, grill och en stereoanläggning.

... bestående av en laptop, ett par prototyper till piPs och en NAD 208 moddad för 12V, no doubt! :D
... tycker jag!

Per

Flamenco

Inläggav Flamenco » 2007-05-17 13:41

IÖ steg i aktning hos mig efter att ha läst denna tråd.
1. Gillar välljud från fabricerad musik.
2. Åker hoj.
:P
Ett par steg i min livsfilosofi!

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-05-17 19:42

Thomas_A skrev:Kunder som är väldigt långväga (ex USA) kommer de tillbaka efter sin provlyssning för att hämta högtalaren om de beställt den?

Det är lite som Morgan (bilen alltså).

Ja, två gånger måste de resa över, det stämmer. En gång för att lyssna och en gång för att hämta, men några års mellanrum.

Det är ju bara sisådär 1000 mil. Ingen har klagat hittills.
(Men det är onekligen rätt få som gör resan...)

Vh, iö

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2007-05-20 20:26

är det en regel att man provlyssnar basmodulerna också om man är intresserad.

Återgå till Wänner af Ino