Är ny här på forumet så man kan ju presentera sig. Örebrokille 36 år med smak för ljud o bild. Spelar gitarr i coverband samt att jag har en liten hemstudio som jag gladeligen lägger tid o pengar på. Kommer till sommaren att bygga ett hus o då kan ju drömmen om att få en liten dedikerad hembio äntligen att kunna bli av ( vi är ju 2 som tycker men har sålt in iden rätt länge nu). Skall bli ett rum på ca 18-20m2 (ca4*5m) i golvyta med snedtak på bägge sidor i längsriktning med rummet.
Idag är det en kamp om ytorna i vardagsrummet för biosystem, proj, soffskakare mm så det skall bli skönt att få in dom i ett nytt rum. Har börjat titta efter smidigare grejer än vad jag har idag ( behöver ju nånting att spela med i vardagsrummet också) och blivit väldigt intresserad för IÖs högtalare. I första hand lutar det åt ett piP system ( har i nuläget inte råd att gå direkt på Pi60) med Prof X-2 samt ett antal A1or. Har dock inte hört dom än men har förstått att alla är nöjda med sina inköp. Har mätt vilka ljudtryck jag vill åt o det känns som att det ligger med peakvärden på strax över 100db ( mätte igår med mätutrustning från jobbet och jag peakade på 103 db och låg strax över 80 db med långsamrespons på mätaren) så det tror jag att systemet skall klara av ( högre känns mest kul för demo o så men blir jobbigt för hela filmer). Hoppas jag lyckas hamna på nån provlyssning bara. Var erbjuden att åka till IÖ igår på restplats men hade inte möjlighet att ta mig dit.Så man får väl drömma ett tag till.
Vad tror ni??? Är jag ute o cyklar i rätt riktning eller ??
Kul att vara här förresten…

Mvh magnus