Manni76 skrev:Kul att se vad ni haft innan. Själv kör jag med Monitor Audio RS6:or som kanske ska klassas som lite partyburkar i jämförelse!
Eftersom jag kör väldigt blandat på spelaren så vill jag ha en högtalare som hellre klarar det mesta med bra resultat än en som bara klarar t.ex klassiskt med bravur. Är piP:n en "smal" högtalare? Dvs spelar en viss sort bättre än att spela all musik hyffsat?
Ska forska lite i "nattlorden" och se om det som tidigare inläggs påstående, om att han bor i Landskronatrakten stämmer. Då är det bara runt 5 mil, Om han ställer upp på en provlyssning dvs....
Jag lyssnar på jazz, pop, rock, country, reggae, folk, hårdrock, blues, klassiskt, elektroniskt och allt där emellan med mina piP. Allt funkar lika bra och det är väl en av anledningarna till att jag är mer tillfredställd än med tidigare högtalare. piP:arna funkar även som frontar när jag kör film. Låter toppen då med. Det finns nog bara en begränsande faktor med piP:arna som jag ser det - ljudtryckskapaciteten. För mig räcker de utmärkt. Oerhört sällan jag är i närheten av att pressa dem. En varning dock, risken finns att man vill spela högre än vad man har gjort tidigare eftersom det låter så rent och bra (inga av de högtalare jag har ägt tidigare har känts lika behagliga på högre volymer som piP). Om man från början tillhör kategorin som gärna krämar på och har ett stort rum ska man kanske överväga en annan högtalare.
Nattlorden verkar vara en trevlig och baskapabel karl. Kan ju vara kul att se och höra vad man kan åstadkomma genom att bygga ut systemet med piP som utgångspunkt.
Sonos för hela slanten.