direkt till deras hemsida finner jag inte mycket. Företagshemligheter eller ej?
Den känns väldigt Ingvar Öhmansk onekligen.
Tråden på Hififorum:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp ... hesselvall
Moderator: Redaktörer
Naqref skrev:Ryktet sa för länge sedan att IÖ var inblandad i det projektet och man kan ju se antydningar till att Ingvar skulle vara inblandad. Basen är ju F87 (design by Ino) och diskanten är en H26 (som användes i PA-TOP2 och CC-PC4). Den observante noterar även likheten med mätmiken och mikstativet.![]()
Men mer än så kan man inte säga. Om jag inte minns fel så förnekar IÖ att han skulle vara inblandad i någon tråd här.
Aerob skrev:Naqref skrev:Ryktet sa för länge sedan att IÖ var inblandad i det projektet och man kan ju se antydningar till att Ingvar skulle vara inblandad. Basen är ju F87 (design by Ino) och diskanten är en H26 (som användes i PA-TOP2 och CC-PC4). Den observante noterar även likheten med mätmiken och mikstativet.![]()
Men mer än så kan man inte säga. Om jag inte minns fel så förnekar IÖ att han skulle vara inblandad i någon tråd här.
Om jag inte missminner mig så var det mer så att han varken bekräftade eller
förnekade någonting. Det i sin tur fick mig att tänka i banor runt NDA.
steveo1234 skrev:Någon som hör högtalaren?
Vee-Eight skrev:steveo1234 skrev:Någon som hör högtalaren?
Ja, vore väl inte mkt till högtalare annars?
KarlXII skrev:Jag har hört den.
Den låter riktigt fint! Dessutom är den duktigt lättdriven och spelar jäkligt starkt med låg ineffekt.
Naqref skrev:Ryktet sa för länge sedan att IÖ var inblandad i det projektet och man kan ju se antydningar till att Ingvar skulle vara inblandad. Basen är ju F87 (design by Ino) och diskanten är en H26 (som användes i PA-TOP2 och CC-PC4). Den observante noterar även likheten med mätmiken och mikstativet.![]()
Naqref skrev:Tja då skulle man ju kunna tänka sig att man rationaliserar så mycket att det bara behöver stå; "är inblandad i branschen". Det kanske inte är speciellt informativt.
Nattlorden skrev:Naqref skrev:Tja då skulle man ju kunna tänka sig att man rationaliserar så mycket att det bara behöver stå; "är inblandad i branschen". Det kanske inte är speciellt informativt.
Och om man konsultar åt 542 firmor, så skall alla med i signaturen?
Nattlorden skrev:Sannolikheten stödjer att det är en hypotetisk fråga, men säker kan man ju aldrig vara.
Nattlorden skrev:Spelar ingen större roll i vilket fall som helst, IÖ diskutterar inte andras kommersiella produkter i produktion, så om han skulle ge sig på att börja diskuttera den så blir det uppenbart att det är hans egen.![]()
Naqref skrev:Men innebär det att IÖ var inblandad i de högtalarna som såldes via vita skåpbilar? I o f s så har ju IÖ en vit skåpbil...
Finns m a o några brister i ditt resonemang.
Nattlorden skrev:De saker som IÖ varit med om att testa för LTS räkning är det väl inte alls konstigt om han skulle få säga något om?
Naqref skrev:Tja jag hävdade att det var någon som snart borde få ändra i sin signatur. Du förnekade att det skulle vara du. Det ger lite olika möjligheter.
1. Du var/är inte inblandad i detta projekt.
2. Du är inblandad men det finns en NDA som förbjuder alla att säga något om din inblandning.
3. Du är/var inblandad men vill inte skriva det i din signatur i direkt trots mot policyn här.
Alternativ ett är ju intressant. Med facit i hand så vet vi ju att du är inblandad. Om vi går på alternativ ett så förnekade du att du skulle vara inblandad.
Om vi istället kollar på alternativ två så kan vi konstatera att någon NDA inte verkar ha förekommit eftersom det läckte ut rätt tidigt att du var inblandad. Alternativt att någon inte hedrade sin tystnadsplikt. Fast eftersom det är publicerat i en tidning så verkar det inte vara tänkt att vara en konstant hemlighet. Då gäller ju fortfarande mitt påstående att "någon snart skulle behöva ändra sin signatur". Snart är ju ett relativt begrepp men det inbegriper framtiden utom den allra närmaste tiden framför uttalandet. Alltså om alternativ två skulle vara giltigt så skulle du förneka din inblandning.
Återstår alternativ tre som ger dig en logisk lucka att slippa undan. Dock slipper du då inte undan policyn.
Naqref skrev:Ok. Låt gå för det då. En annan fråga då: Är IÖ inblandad i Bryston eller RS2000? Dessa diskuteras ju en del. Eller Denon, eller Pioneer, eller...
MP skrev:Märker du inte hur störtlöjligt ditt försvar blir o helga nattlord?![]()
![]()
MP skrev:Nattlorden skrev:MP skrev:Märker du inte hur störtlöjligt ditt försvar blir o helga nattlord?![]()
![]()
Jag hade inget bättre för mig
Där har vi ett problem, du som har så goda flaskor!
MP skrev:Dumma data, åk hem nu
IngOehman skrev:
Någon inblandning i RS2000 har jag inte ekonomiskt, och jag tror även att
min tekniska inblandning har varit från ytterst marginell till noll. Jag känner
ju både Gustaf och Jonas, och har förstås under alla de år som framtagandet
av apparaten har pågått, sagt en del lite generella saker om vad jag tycker
om olika lösningar hos effektförstärkare, men jag har inte fått betalt för det,
och vet inte ens om de har lyssnat på något av det jag sagt.![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster