Sådärja, då fick jag tummen ur och uppgraderade förstärkeriet! Med min t-amp lät det väldigt bra, men väldigt lent och tunnt, samt att det saknades kraft (milt uttryckt).
Jag lade ju in en blänkare under 'Köpråd' om en viss stärkare som jag lyckats hitta på nätet - jag var ju då sugen på en rörhäck. Inte så att jag är tillräckligt van lyssnare, kunnig i området eller ens vet skillnaderna på "vanliga" transistor förstärkare och rörstärkare - men jag tycker de är snygga (hmmm, mycket HiFi i den kommentaren

) och "alla" talar väl om dem. Inte så att de alltid nödvändigtvis låter bäst, men de låter (nästan) alltid trevligt - och trevligt är gott nog åt mig och min köks-stereo.
Då det blev ett rungande intresse på min köprådsförfrågan (0 svar!) så lät jag saken bero - men häromdagen fick jag ett PM från aleksj om att han hade en dylik stärkare till salu för en vettig peng.
Vi kom fram till att han skulle komma hem med den till mig så att ja skulle kunna provlyssna med PiX:arna - vilket skedde igår.
Det blev affär så nu är jag med: Dared MP-6.
En snygg och tillräckligt välljudande kinesisk rör-hybrid som ger mer av det jag var ute efter. Nu märks det mycket, mycket mer hur viktigt det med kvalitet på det man matar med. En gammal rippad analoginspelning via Spotify som jag innan kunde lyssna på, låter jag nu bli då det inte låter bra alls. Becoming Insane med Infected Mushroom som innan lät tämligen mesigt, låter nu fantastisk.se mycket bättre.
När jag lyssnade på Våren av Vivaldi lät solist stråken (fiol, violin, viola???) väldigt vasst och skärande, i en annan låt (glömt vilken) när det var stråkar lät det otroligt fint och välljudande - så den verkar känslig för kvaliteten på input (som det ju ska va). Basen är tokrapp och låter så himla bra, för att var så små högtalare. Djupet är där, till skillnad mot innan, lite orgelmusik av Bach visade detta - fan vad nöjd jag är
Nu gäller det bara att hålla sig borta från Komoroks och Shifts anläggningar så att jag fortsätter att vara nöjd

!
Nästa steg blir att uppgradera filterna, det är tydligen inte den senaste specen på dem, då dessa ingår en liten (minimal!) förserieversion.
///Buddie!