Jag undrar om tex någon av i-topparna går att använda som solitär utan basstödet eller låter det inte bra då? En hel del bas kan de små piPsana skapa, nästan mer än vad jag behöver

Moderator: Redaktörer
Finns det en stativhögtalare av pi25?Alexi skrev:pi25s?
Ja vem vet, i USA kanske det finns ett hobbyföretag vid namn Oni med en konstruktör som är lite kontroversiell ut marknadens sätt att se på saken.
Och han tillverkar högtalare som endast en ganska liten del känner till och absolut inte är kända i andra länder mer än genom kontakter...
OhmBoy skrev:Hehe, kul att folk reagerar. Jag tycker piP och piPs är makalösa för den summa pengar de kostar. Och ju bättre elektronik jag driver de med desto bättre låter de enligt mig. De har grym potential dessa små saker.
Ja, nu har jag verkligen gjort vad jag kan för att få ut så mycket välljud som möjligt ur mina piPs: skaffat ACO skivor, stativ på rätt höjd, mattor över hela golvet i vardagsrummet. Flyttat elektronikaltaret från mellan högtalarna till bredvid.lyssninigsplats. Nu låter det riktigt bra faktiskt. Och då är det svårt att inte vilja ha bättre![]()
Nu tycker jag faktiskt att det är många inspelningar som begränsar upplevelsen och inte högtalarna.
paa skrev:Varför ska det begränsas till stativhögtalare? Är det inte golvytan som är begränsningen? Och vilken yta är acceptabel i så fall?
För det var väl inte priset som underförstått var begränsningen, trots att det frågades om "bäst"?
DVD-ai skrev:paa skrev:Varför ska det begränsas till stativhögtalare? Är det inte golvytan som är begränsningen? Och vilken yta är acceptabel i så fall?
För det var väl inte priset som underförstått var begränsningen, trots att det frågades om "bäst"?
stativare är mycket trevligare att sitta på än stora "fula" golvare...
OhmBoy skrev:Okej, jag lyssnar och lär.
2. Och vad är dessa pk jag läser om, inga INO burkar va? Men låter de bra dessa pk?
Alexi skrev:Ah jag trodde pi25 var en ny pi24MagnusÖstberg skrev:Finns det en stativhögtalare av pi25?Alexi skrev:pi25s?
Isåfall får den min röst ohörd.
Nattlorden skrev:I absoluta nödfall kan man väl ställa pi60s på ett mycket, mycket lågt stativ.
PerStromgren skrev:OhmBoy skrev:Okej, jag lyssnar och lär.
2. Och vad är dessa pk jag läser om, inga INO burkar va? Men låter de bra dessa pk?
"PK" betyder piP:s Kompis och är konstruerade av Naqref, som finns här i närheten. De har ungefär samma volym och prestanda som piP men har inget(*) annat gemensamt med dessa.
DVD-ai skrev:Och dom jag håller på och utvärderar hemma nu, bi21 visar sina styrkor, vi ska se hur det blir, om bi21 kan putta ner piPs från tronen i mina ögon eller om dom får dela 1a plats på respektive styrkor och svagheter.
Eller om bi21 får nöja sig med att hamna längre ner än 1a platsen och vart hamnar dom då... ?!
shifts skrev:ATC och ME Gethain tror jag båda har stativare som på vissa punkter piskar
upp piP. Ljudtrycksmässigt helt definitivt.
OhmBoy skrev:Ja hur är det, finns det någon stativhögtalare som spelare renare än piPs?
Jag undrar om tex någon av i-topparna går att använda som solitär utan basstödet eller låter det inte bra då? En hel del bas kan de små piPsana skapa, nästan mer än vad jag behöverEller tänker jag knasigt? Vilken är den "bästa toppen", vilken låter "bäst"?
adzer skrev:Fast en högtalare som skall stå på 30cm höga stativ vet jag inte om jag skulle klassificera som en vanlig stativhögtalare.
DVD-ai skrev:Jo men klart det är!
Dock så tycker jag att högtalaren borde leverera i alla fall 34Hz utan problem så där fallar ju allting bort i alla fall...
Alltså av dom slutna topparna
MagnusÖstberg skrev:DVD-ai skrev:Jo men klart det är!
Dock så tycker jag att högtalaren borde leverera i alla fall 34Hz utan problem så där fallar ju allting bort i alla fall...
Du tror inte en sluten 2,5-vägare med dubbla åttatummare kan fixas till att hantera 30hz?
MagnusÖstberg skrev:DVD-ai skrev:Jo men klart det är!
Vad är så viktigt med just 34hz?
Du tror inte en sluten 2,5-vägare med dubbla åttatummare kan fixas till att hantera 30hz?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster