Driver i6 med ändast 85w och subben med ca 3000w (audison sq bilslutsteg) och delningen är inställd på 80hz i min HK reciver. Lyssningsavstånd knappt 4 meter.
Började med att stöka till i rummet utav H genom att tömma ut tvättkorgen på golvet, hänga upp filtar, sprida ut ungens leksaker osv, så det blev riktigt ljudoptimerat och mysigt

Hade inga större förhoppningar med dels ändast 85w till i6:orna och en sub avsedd till bil men det lät RIKTIGT bra, så pass bra att jag tyckte det lät helt perfekt i vissa låtar medans andra hörde jag att baslådan fanns där och inte spelade 100% integrerat.
Allt jag tidigare haft i högtalarväg börjar alltid dista beroende hur mycket man vrider upp voymen men icke dessa, vid ett tillfälle vred jag upp volymen till max (bara för att se var dessa börjar låta illa) och de små i6 orna stog bara där och hånflinade åt mig helt oansträngda med en så hög volym att det inte gick att vara i rummet. Så vem säger att inte 85w skulle räcka?
Var ju tvungen att testa "fingergräppet" i kung fu panda som Ingvar spelade upp för att visa var pi60s bottnade på sin demo. Hemma hos Ingvar upplevde jag att soffan skakade till och väggarna knakade, här hemma borde jag nog inte haft volymen ställd så högt.. här var det inte lite knak i väggarna utan det lät som en grävmaskin körde in i huset och jag stängde faktiskt av för att kolla så inget hade gått sönder i lägenheten och inväntade arga grannar och polis.
Jag har inte lyssnat på profundus basarna än men Jl basen gjorde mig positivt överaskad och det är jag glad för eftersom den ska sitta i min bil
I6 är jag mer än nöjd med, mitt största problem brukar vara att högtalare inte klarar mina krav när det gäller att spela högt men dessa klarade det med råge och då på långt lyssningsavstånd med ändast 85w.