Moderator: Redaktörer
-Palle- skrev:Det står i manifestet som jag tyvärr inte harframför mig just nu, men om jag inte kommer ihåg helt galet så var det något med upphängningen som gjorde att Ingvar inte använder samma element i i16s och pi60s till skillnad från i i14 och pi60.
Komorok skrev:Ring IÖ så får du ju svar på frågan, men jag tycker nog att det är bättre att bygga ett profX-stativ istället.
Nattlorden skrev:Tror inte man får mycket svar ur Ingvar, han brukar inte vilja råda i frågor där klar suboptimering råder, enbart avråda. Fast jag kan ju ha fel, så det skadar inte att verifiera det.
Aerob skrev:Jag tror du har väldigt rätt här!
Aerob skrev:Komorok skrev:Ring IÖ så får du ju svar på frågan, men jag tycker nog att det är bättre att bygga ett profX-stativ istället.
På sätt och vis håller jag med men jag blev lite nyfiken på konceptet som dök upp i carlsson-avdelningen: http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=55364
Sedan är min målsättning att bara behöva en liten integrerad förstärkare och inget mer för tillfället.
Har man dessutom väl köpt det där extra setet med B88s så är man ju inte så långt ifrån i32s om lusten skulle falla på i framtiden!Nattlorden skrev:Tror inte man får mycket svar ur Ingvar, han brukar inte vilja råda i frågor där klar suboptimering råder, enbart avråda. Fast jag kan ju ha fel, så det skadar inte att verifiera det.
Jag tror du har väldigt rätt här!
PappaBas skrev:De slutna lådorna kommer ha en naturlig avrullning under 100 Hz någonstans. Du skall matcha det med ett passivt filter för samma sorts bas i en basreflexlåda? Att göra ett passivt filter i den regionen som är tillräckligt brant är nog svårt (blir extremt stor konding). Vill du inte ha separata delningsfilter och slutsteg osv så är den enklaste lösningen hemmabioreceiver-subout-loopback till zone 2 och någon bas som passar din topp.
Men spontant känns det som en suboptimal lösning bara för att bli av med ditt CR80 och ett slutsteg?
Aerob skrev:Jag har en 2808, kan jag göra så med den? Hur gör jag i så fall?
AndreasArvidsson skrev:Aerob skrev:Jag har en 2808, kan jag göra så med den? Hur gör jag i så fall?
Den har så vitt jag vet amp assign och zone2.
Ställ in amp assign på zone2.
Ställ in zone2 på en fast volym och fast analog ingång
Koppla delningsfiltrets HP utgång till den valda ingången.
Koppla högtalarna på amp assign högtalarutgångarna.
Aerob skrev:AndreasArvidsson skrev:Aerob skrev:Jag har en 2808, kan jag göra så med den? Hur gör jag i så fall?
Den har så vitt jag vet amp assign och zone2.
Ställ in amp assign på zone2.
Ställ in zone2 på en fast volym och fast analog ingång
Koppla delningsfiltrets HP utgång till den valda ingången.
Koppla högtalarna på amp assign högtalarutgångarna.
Tack!Så preout till cr80s, HP till main LR och LP till zone två? Jag ska kika runt i menyerna och se vad den gamle saten klarar av.
Får kanske överväga ett par profP eller X helt enkelt.
Aerob skrev:Så klart!Synd dock.
PappaBas skrev:Av samma orsak som jag ögnar på Najda-bygget här på forumet
Aerob skrev:Så om man skulle leka med tanken att bygga ett par basreflexlådor med b88s, vad vore då lämplig volym och avstämning?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster