Men vad har jag tänk nu då? Jag kommer ha ett dedikerat rum för bio och musiklyssning. Men prio kommer vara ljudet till att börja med. Jag vill verkligen kunna återge psytrance på riktigt hög volym så att jag känner att soffan skakar. Filmer med infrabas skall verkligen kunna visa vad de går för också.
Jag har läst runt i alla trådar jag kan hitta och försökt väga för och nackdelar med allt. Vill ha ett lagomt system som är prisvärt men som ändå är kapabelt nog att återge den musik jag gillar på lagom (:twisted:) volym. Lyssnar på det mesta men gillar psytrance, dubstep och metal på hög volym. Dock brukar inte metal göra sig så bra på hög volym

Precis nu är följande på önskelistan(men kan då ändras om jag blir övertygad)
Ino i28 - antagligen i oljad ek eller något annat fint(tips?)
Infra Y-6 - blir antagligen samma fanér som topparna(vill inte att de skall se ut som sleta PA-basar i svart färg..även om det är funktionellt

På sikt kommer även projektor och a2or leta sig in i rummet..men detta är inte prioriterat..har en Panasonic plasma och a1or som får duga tills det finns pengar i spargrisen.
Verkar finnas en VISS inflation av bas på det här forumet så det är svårt att läsa sig klok på vad det är som gäller men tänker mig Infra Y-6 för jag vill verkligen känna basen när jag tittar på film som har det. Infra-systemen verkar vara det som gäller om man vill uppleva detta? Personligen vet jag inte hur viktiga de oktaverna mellan 5-20Hz är men om man skall tro rapporter från t.ex. avforums så gör det extremt mycket för filmens upplevelse. Å andra sidan verkar de "endast" motsvara ca. prof Y-2 mellan ca. 20-40Hz. Är lite kluven när det gäller detta men Bamsefar verkade vara nöjd även med sitt Infra X-6..men då på bara 15kvadrat. Vet inte hur stort rummet blir men skulle gissa på iaf 25-30kvadrat. Oavsett bassystem verkar i28 räcka extremt långt.
Vill gärna ha lite input på Infra X-6 vs Infra Y-6 vs Prof X-4, Prof Y-4..vet att det skiljer mycket i kapacitet på olika sätt mellan dessa system men jag blir inte riktigt klok på vad som är vettigast..men minst 4a moduler verkar vara the way to go..
Mitt nuvarande system finns i min signatur...