JA alltså, det ÄR ju absolut vettigt att lyssna själv !
MIN uppfattning är att ju den jag har delgivit, alltså att pi60 OCH i14 behöver minst 2,5m till högtalarna för att börja låta vettigt, men 3m är "där det händer" och sedan så skulle det absolut inte skada att ha lite drygt 3m.
Jag har 3,05m till mina pi60s och skulle gärna haft lite mer, men är nöjd med att ha uppnått det kritiska "steget" så som JAG anser det.
Men okey, om jag ska delge MIN uppfattning om pi60 med 2,5m lyssningsavstånd vs piPs på 2,5m lyssningsavstånd.
Jag delar upp det i rena punktformer
pi60 vs piPs
på 2,5m lyssningsavstånd, den uppfattning jag har efter dom olika rum och olika par jag har lyssnat på under åren (och även i samma rum naturligtvis) och även baserat på lyssning hemma med respektive modell. (jag har pi60s och piP hemma även idag så...
pi60 Spelar mycket mer obesvärat (mycket värt!)
pi60 spelar djupare i basen
piPs kommer antagligen att uppfattas som naturligare, detta på pi60 Kan uppfattas en aning "på" (lite en smaksak, men jag har svårt för högtalare som liksom "anfaller")
piPs kommer antagligen att ge en ljudbilden som "sitter" bättre/ så som man vill, medan pi60 (jag tycker det blir tråkigt när inte ljudbilden upplevs "bara vara" och detta påverkar mycket för mig)
Detta är dom faktorer som för mig inverkar i detta fallet, men att bilda sig sin egen uppfattning är ju viktigt

Sedan så är ju pi60 en framtidssäkring också och det är ju en faktor som kan vara värd mycket !
den fungerar ju på 2,5m lyssningsavstånd och beroende på rum så kan det säkert bli utmärkt, kanske bättre än jag har upplevs dom på det avståndet ?!