Jag byggde ju ett litet IÖ-rum förra året. Allt är toppen och jag har sen dess inte funderat på några uppgraderingar över huvud taget. Nu ikväll dök dock en tanke upp eftersom jag blivit erbjuden att köpa ett helt lass med W-104 (närmare bestämt 12 st) som ligger och skräpar i något förråd någonstans. Då dök ju tanken upp i huvudet på mig - vore det inte kul med lite infra? Nu har jag Profundus X-4, den nya varianten med dubbla portar, där ena porten i min konfiguration är pluggad. Infra-modul har jag i mitt cr80es. Det låter ju redan hur bra som helst, men när detta erbjudande dök upp börjar funderingarna snurra i huvudet. Ska jag slå till och bygga 12 infralådor eller ej? Nån som har jämfört kapaciteten hos Profundus X-4 med Infra X-12?
Och om jag nu går vidare med detta - hur fasen ska jag placera 12 st infra-moduler i mitt rum? Här vore jag tacksam för lite inspel från er, kära vänner. Egentligen har jag nog redan bestämt mig för att slå till, men det var ju det här med placeringen. Kanske borde jag slå Ingvar en signal och se vad han säger om saken, men innan dess vore det kul att spåna lite på egen hand ihop med Er andra.
Lite mer info om rummet finns i min medlemspresentation.
Skiss på rummet:

Skiss på högtalarväggen som den ser ut idag:

Bild: