Mvh Per
>>>>>>>>>>>>>>>Länken till Bildtråden<<<<<<<<<<<<<<<<<
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... pic&t=8994
Moderator: Redaktörer
ANy skrev:Vågar vi verkligen det? IÖ kanske lägger ner tillverkningen om vi lägger upp bilder.
Almen skrev:bildtråd s tips från f.d. statsminister och partiledare
Sorry...
guldfisk skrev:Det finns väl redan en piP-bildtråd, som kanske kan inkorporeras. Ska en sådan här tråd bli bra, så borde enbart inlägg med bild tillåtas för översiktlighetens skull. Frågor och önskemål kan tas per pm eller i en parallelltråd.
Nattlorden skrev:Typ här?http://www.geocities.com/cc_dreamthief/hifi.html
fbk skrev:Ino pr18 som Nagref la in bild på i Bildtråden. Är det någon gammal Ino model eller???
Snygg var den i alla fall![]()
Jag skall försöka fixa lite foton på mina så snart som möjligt.
Naqref skrev: Ingår i studiosortimentet
fbk skrev:Rickard skrev:Jag skall försöka fixa lite foton på mina så snart som möjligt.
![]()
En fråga ifrån en som inte vet något om studiosortimentet. Hur låter dessa modeller jämfört mot Ino modellerna för hemmabruk?. Är de lämpliga för hemmabruk, för om jag har förstått rätt så är väl Studio högtalare mest lämpade för sk. närlyssning eller?
falconiii skrev:Ni som lägger upp bilder här vänligen skriv vilken fanér/lack och gärna även vilken glansnivå det är på klarlacken.
danfra skrev:Är det någon som har foton på det stativ som Ino säljer till piP?
fbk skrev:En fråga ifrån en som inte vet något om studiosortimentet. Hur låter dessa modeller jämfört mot Ino modellerna för hemmabruk?. Är de lämpliga för hemmabruk, för om jag har förstått rätt så är väl Studio högtalare mest lämpade för sk. närlyssning eller?
i skrev:fbk skrev:En fråga ifrån en som inte vet något om studiosortimentet. Hur låter dessa modeller jämfört mot Ino modellerna för hemmabruk?. Är de lämpliga för hemmabruk, för om jag har förstått rätt så är väl Studio högtalare mest lämpade för sk. närlyssning eller?
Såvitt jag har förstått så är de väldigt lika motsvarande "hemma"-modell. Skillnaden är att de går högre i frekvens för att man ska ha koll på ev skräp i de högre frekvenserna.
Dvs de är verkligen skit in - skit ut högtalare.
Hemmavarianten är kanske lite snällare.
dawen skrev:Hemmavarianten (pi18) är mig veterligen i princip samma konstruktion som pr18. Skillnaden är att diskanten inte faller av över 28 (?) kHz.
[...]
Det är onekligen en mycket bra högtalare iaf. Ett givet val om man är ute efter en piP som kan spela lite starkare men inte har råd/lust med pi60?
Pinnick skrev:hur får man till den där marmoringen som den låda Rydberg klistrade in en bild på?
Nån som vet? Antar att man inte åker till microbildelar och köper en burk marmoreringspray.Klart snyggt!
mvh
/Pinnick
Pinnick skrev:Jahaja! jag tyckte jag läste förra gången då bilden dök upp här att det var marmorering!
på så visTroligen snyggaste Ino:n jag sett.
mvh
/Pinnick
Prozac skrev:Riktigt fula - som om man klätt lådan med en sliten linolium matta från -1977. Smaken är definitivt som baken, bred och hårig dvs.
Snyggaste pi60 är nog rydbergs pianolackade eller nåt i gråmetallic kanske.
David_A skrev:jag funderade just på varför inte i14 finns uppsatta under "kabinettlösa" alternativet i prislistan. Om jag inte missförstod det så är det ju samma element som Pi60.
Är lådan i sig svårare att snickra än Pi60?
screen skrev:Visst skulle pY-membranet funka, bara det fanns en fullregister med samma basgång i.
screen skrev:Har för mig att IÖ har haft funderingar på att gör basstöd till pIP dock.
screen skrev:Hoppas att allt blev rätt nu, men det blir vi nog snart varse...![]()
MVH Björn/
IngOehman skrev:Nej, det kan man inte göra. En av grundförutsättningarna är att sammanlagda impedansen blir drivbar, vilket jag skulle vilja säga betyder att den skall vara högre än 3 ohm. Med tanke på att piP ensam har en karakteristisk impedans om 5 ohm (går som lägst ned till 4 ohm) finns inga förutsättningar att kunna kompettera med basstöd.
det är nog framräknat att pi60 å bs60 "bottnar" samtidigt eftersom dom samarbetar
Haakan_W skrev:rexq skrev:Daja får gärna posta fler bilder på sina högblanka piP i bildtråden!
tänkte exakt detsamma då jag såg bilden...men man får ju int skriva där å tänkte inte lika långt som dig
Pinnick skrev:IngOehman, på bilderna så står det Ino (3i) på grejorna såg jag nu när jag kom hem.... men i texten vilken jag läste står det bara "INO" på vissa grejor. Ursäkta över eventuellt rabalder.Tyckte det såg lite lustigt ut bara.
Pinnick skrev:fast det såg aningen skumt ut ändå. Tangentbordet och dvd-spelaren fick heta INO (3i) i den beskrivande texten, men högtalarna fick allt bara heta "INO".
Grismannen skrev:Det verka som det inte går att se alla bilder av piP'arna. Jag som hade tänkt att det skulle kunna finnas ett eller ett par bilder av de där stativen med iö's plattor att beskåda.
JonDahlberg skrev:Jag efterfrågar bilder på stockholmsvita Ino-högtalare. Är det kanske så att några av högtalarna i bildtråden har den nyansen utan att det nämns? Hur pass stor skillnad är det på kritvit och stockholmsvit?
johaneriksson skrev:iP på bilden har den härliga nyansen av sprutspackel.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster