Jag alltså lånat hem en Infra tillsats till mitt cr80s för att exprimentera lite, tanken är den att jag ska övergå till slutet (Infra) inom en snar framtid och alltså sälja vidare mina ProfundusX-2 moduler. Men jag va ju såklart tvungen att testa med Infra tillsatsen till mina portade lådor

Det funerar över förväntan, det blev MYCKET bättre än innan, och inte bara exakt vid lyssningsplats utan i den del av rummet där man kan tänkas befinna sig vid lyssning. jag har ju en jätte puckel vid 45-55Hz och gjort på följande vis nu för att kompencera.
Jag har ställt upp EQ´n så att responsen <45hz har kommit ikapp "puckeln" och sedan sänkt hela basområdet tills att det ligger i nivå med topparna. Ska testa med när jag komemr hem idag och i morgon, har bara slölyssna lite i går kväll (kl22:00) så jag är inte helt säker på resultatet. Men en mer utförlig resovisning om intrycken kommer ikväll, men oavsett så kommer det att bli infra för jag vill absolut ha ner lådvolymen!
Till saken hör den att jag vill byta till Infra av följande skäl.
1: lättare att möblera med mindre moduler i stället för 2/4st MASTODONTER!!!
2: Möjlighet att placera dom flera modulerna på ett förmånligare sätt för att få bättre ljud.
3: jag vill inte offra responsen 15Hz genom att byta till små portade lådor...
4: på köpet får man (genom InfraEQ´n) möjlighet till bättre rumsanpassning

Så, här är jag alltså, jag har tröttnat på stora AS!
till moduler som man inte vet vad man ska gör med.... Men jag har inga problem att ha många liter lådvolym, bara det är fördelat på "små" lättplacerade lådor. Det jag tänkte först va att jag skulle återgå till ProfundusP-4, men kom på att det vill jag inte för då tappar jag ju för mycket lågbas, inget alls 20hz...
SÅ, jag har fastnat med i att Infra Y-6 vore trevligt

Börjar dock med Infra Y-2 i sådant fall, och köper till vart efter ekonomin tillåter. Jag hoppas på denna lösning och om jag tänker rätt så presterar InfraY-2 ganska likartat ProfundusX-2 runt 25-30Hz men klart bättre ovan/ under. Så jag "klarar mig" på InfraY-2 i nuvarande rum och när jag flyttar till större så hakar jag på 2 eller 4st till helt enkelt !

Spännande värre detta du !