Men då låter det ju inte så dumt alls det, i alla fall inte om jag tänker lite
längre fram i systembyggandet.
Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Om - 3db ligger vid 15hz, var börjar den falla då?
Empa skrev:Såg att Behringer A500 inte gillade så mycket att kopplas in till 4 moduler, finns det något annat i samma prisklass som räcker till?
Har hållit utkik efter beg. NAD och Rotel men har inte koll riktigt på vilka modeller som pallar med.
MagnusÖstberg skrev:Jag skulle köpa det RB-991 steg som är till salu på hifimagasinet nu för 3800 spänn, det levererar nog med effekt...Schull skrev:Någon som har en susning om hur detta skulle kunna fungera med 4st Basmoduler?
Efekt/pris måste vara svårslaget iaf.
http://www.billebro.se/myshop/myshop_st ... &PRID=2821
/L
MagnusÖstberg skrev:Jag skulle köpa det RB-991 steg som är till salu på hifimagasinet nu för 3800 spänn, det levererar nog med effekt...
Om steget finns kvar, är det verkligen månadens kap....och då snackar vi inte juli...Empa skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag skulle köpa det RB-991 steg som är till salu på hifimagasinet nu för 3800 spänn, det levererar nog med effekt...
Egentligen lite för långt bort och lite för dyrt än vad jag tänkte lägga, men vilken hög dreggel faktor det var på det steget![]()
Får ta ett allvarligt snack med plånboken.
MagnusÖstberg skrev:Om steget finns kvar, är det verkligen månadens kap....och då snackar vi inte juli...
niklas skrev:Men runt 4k borde väl vara ett ganska normalt pris på ett 10 år gammalt slutsteg som kostade knappt det dubbla nytt? Sånt jäkla fynd tycker jag inte det är. Det är ju ändå inte 208-hype kring det.![]()
Fast jag håller med om att det är svårslaget för dom pengarna.
Nej, grejjen som styr priset är verkligen inte prestandan. Det är efterfrågan som gör det.DVD-ai skrev:nypriset när det kom ut för länge sedan är väll inte grejen, utan snarare prestandan...![]()
Ska du ändå drömma så kan du väl drömma om ett steg som du kan utnyttja dina kommande i28 fullt ut med, det är 991 i klenaste laget för.DVD-ai skrev:Grymt steg och skulle vara perfekt till mina kommande i28... men då jag inte har pengar till steg just nu så får det vara till vidare... Jag bara hoppas på att när jag väl har pengar till steg så ska ett nytt dyka upp, nära mig (helst hoss grannen) för en strunt summa så jag kan införskaffa mig ett !
MagnusÖstberg skrev:Ersatt rakt av med steget RB-1080 ...dvs samma steg
niklas skrev:Nej, grejjen som styr priset är verkligen inte prestandan. Det är efterfrågan som gör det.DVD-ai skrev:nypriset när det kom ut för länge sedan är väll inte grejen, utan snarare prestandan...
Ska du ändå drömma så kan du väl drömma om ett steg som du kan utnyttja dina kommande i28 fullt ut med, det är 991 i klenaste laget för.DVD-ai skrev:Grymt steg och skulle vara perfekt till mina kommande i28... men då jag inte har pengar till steg just nu så får det vara till vidare... Jag bara hoppas på att när jag väl har pengar till steg så ska ett nytt dyka upp, nära mig (helst hoss grannen) för en strunt summa så jag kan införskaffa mig ett !
DVD-ai skrev:priset växer med efterfrågan som i sin tur styrs av prestandan
niklas skrev:DVD-ai skrev:priset växer med efterfrågan som i sin tur styrs av prestandan
Alltså... I en perfekt värld så borde det kanske vara så, men inte i verkligheten. Där finns det fler variabler som styr. Och det är ju ändå nånstans i verkligheten vi befinner oss, förhoppningsvis. Eller behöver du ha exempel på produkter vars pris inte motsvarar dess prestanda för att förstå vad jag menar?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster