Slutsteg till ProfundusY-4?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2009-07-01 00:00

Men då låter det ju inte så dumt alls det, i alla fall inte om jag tänker lite
längre fram i systembyggandet.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
MattiasKarlsson
Semesterfirare

Inläggav MattiasKarlsson » 2009-07-01 03:17

MagnusÖstberg skrev:Om - 3db ligger vid 15hz, var börjar den falla då?

Slutsteget Så illa är väl inte dom eller? 8O
Men tiltfunktionen i cr80s går väl att använda vid alla rimliga fall? För att få upp dom lite?
Efter ha två slutsteg (+ denon förstärkaren) på en 10-14 timmar per dag i denna hetta så blir man mer och mer sugen på class D till basarna. :lol:
För ett trollfritt Faktiskt: Ignore är din vän :)
Insignalen ÄR referensen

Användarvisningsbild
Empa

Inläggav Empa » 2009-07-01 10:29

Såg att Behringer A500 inte gillade så mycket att kopplas in till 4 moduler, finns det något annat i samma prisklass som räcker till?

Har hållit utkik efter beg. NAD och Rotel men har inte koll riktigt på vilka modeller som pallar med.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-07-01 11:25

Empa skrev:Såg att Behringer A500 inte gillade så mycket att kopplas in till 4 moduler, finns det något annat i samma prisklass som räcker till?

Har hållit utkik efter beg. NAD och Rotel men har inte koll riktigt på vilka modeller som pallar med.

MagnusÖstberg skrev:
Schull skrev:Någon som har en susning om hur detta skulle kunna fungera med 4st Basmoduler?

Efekt/pris måste vara svårslaget iaf.

http://www.billebro.se/myshop/myshop_st ... &PRID=2821

/L
Jag skulle köpa det RB-991 steg som är till salu på hifimagasinet nu för 3800 spänn, det levererar nog med effekt...
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Empa

Inläggav Empa » 2009-07-01 13:24

MagnusÖstberg skrev:Jag skulle köpa det RB-991 steg som är till salu på hifimagasinet nu för 3800 spänn, det levererar nog med effekt...

Egentligen lite för långt bort och lite för dyrt än vad jag tänkte lägga, men vilken hög dreggel faktor det var på det steget :P

Får ta ett allvarligt snack med plånboken.

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2009-07-01 13:33

Är det verkligen meningsfullt att diskutera hur mycket slutsteget droppar neråt i nivå när man använder basnivåer som är avstämda "runt" 20hz?. Såvida inte elektroniken är helt fruktat dålig så lär det inte spela någon roll i sammanhanget.
Tänker jag iaf.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-07-01 13:59

Empa skrev:
MagnusÖstberg skrev:Jag skulle köpa det RB-991 steg som är till salu på hifimagasinet nu för 3800 spänn, det levererar nog med effekt...

Egentligen lite för långt bort och lite för dyrt än vad jag tänkte lägga, men vilken hög dreggel faktor det var på det steget :P

Får ta ett allvarligt snack med plånboken.
Om steget finns kvar, är det verkligen månadens kap....och då snackar vi inte juli...
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
CODY

Inläggav CODY » 2009-07-01 14:17

MagnusÖstberg skrev:Om steget finns kvar, är det verkligen månadens kap....och då snackar vi inte juli...

Jag har ett sådant där RB 991 och tycker att det är för fint att bara driva basar med. Om man kan få det för 3 800 kr är det ett fynd. Det låter klart och bra i alla register. Köp det oavsett vad ni skall ha det till. Jävligt manligt steg om ni frågar mig.

MVH
Oh, by jingo!

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2009-07-01 14:59

Jag håller nog med Cody här. :wink:
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-07-01 15:01

Det gör jag med :)
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-07-01 15:20

hade jag haft 4k så hade jag inte tvekat 1s!!!

köp ffs !

Användarvisningsbild
niklas

Inläggav niklas » 2009-07-01 15:42

Men runt 4k borde väl vara ett ganska normalt pris på ett 10 år gammalt slutsteg som kostade knappt det dubbla nytt? Sånt jäkla fynd tycker jag inte det är. Det är ju ändå inte 208-hype kring det. :wink:

Fast jag håller med om att det är svårslaget för dom pengarna. :)

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-07-01 15:46

nypriset när det kom ut för länge sedan är väll inte grejen, utan snarare prestandan... ;)
Grymt steg och skulle vara perfekt till mina kommande i28... men då jag inte har pengar till steg just nu så får det vara till vidare... Jag bara hoppas på att när jag väl har pengar till steg så ska ett nytt dyka upp, nära mig (helst hoss grannen) för en strunt summa så jag kan införskaffa mig ett ! :lol:

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-07-01 16:34

niklas skrev:Men runt 4k borde väl vara ett ganska normalt pris på ett 10 år gammalt slutsteg som kostade knappt det dubbla nytt? Sånt jäkla fynd tycker jag inte det är. Det är ju ändå inte 208-hype kring det. :wink:

Fast jag håller med om att det är svårslaget för dom pengarna. :)

Ersatt rakt av med steget RB-1080 ;)...dvs samma steg
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
niklas

Inläggav niklas » 2009-07-02 09:57

DVD-ai skrev:nypriset när det kom ut för länge sedan är väll inte grejen, utan snarare prestandan... ;)
Nej, grejjen som styr priset är verkligen inte prestandan. Det är efterfrågan som gör det.

DVD-ai skrev:Grymt steg och skulle vara perfekt till mina kommande i28... men då jag inte har pengar till steg just nu så får det vara till vidare... Jag bara hoppas på att när jag väl har pengar till steg så ska ett nytt dyka upp, nära mig (helst hoss grannen) för en strunt summa så jag kan införskaffa mig ett ! :lol:
Ska du ändå drömma så kan du väl drömma om ett steg som du kan utnyttja dina kommande i28 fullt ut med, det är 991 i klenaste laget för.

MagnusÖstberg skrev:Ersatt rakt av med steget RB-1080 ...dvs samma steg

Mm, fast utan den där gulliga 12V-triggern... :wink:

Användarvisningsbild
CODY

Inläggav CODY » 2009-07-02 10:05

niklas skrev:Mm, fast utan den där gulliga 12V-triggern... :wink:

Ja och med röd diod istället för blå. Nog så viktigt!
Oh, by jingo!

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-07-02 10:25

niklas skrev:
DVD-ai skrev:nypriset när det kom ut för länge sedan är väll inte grejen, utan snarare prestandan... ;)
Nej, grejjen som styr priset är verkligen inte prestandan. Det är efterfrågan som gör det.

DVD-ai skrev:Grymt steg och skulle vara perfekt till mina kommande i28... men då jag inte har pengar till steg just nu så får det vara till vidare... Jag bara hoppas på att när jag väl har pengar till steg så ska ett nytt dyka upp, nära mig (helst hoss grannen) för en strunt summa så jag kan införskaffa mig ett ! :lol:
Ska du ändå drömma så kan du väl drömma om ett steg som du kan utnyttja dina kommande i28 fullt ut med, det är 991 i klenaste laget för.

priset växer med efterfrågan som i sin tur styrs av prestandan, alltså hur man upplever att steget presterar både i fråga om ljudkvalitet och drivning förstoss.. ;) om man upplever ett steg som väldigt bra så blri det ju stor efterfrågan på det (om om det såklart inte kostar hur mycket som hälst)
Sedan så är det ju klart att man få lägga gränsen någonstans, annars kan man ju lika gärna börja spara ihopp miljoner på en gång...
ett 991 kommer att klara jobbet bra !
men klart att det kan ju bli bättre... det kan det alltid !

Användarvisningsbild
niklas

Inläggav niklas » 2009-07-02 10:45

DVD-ai skrev:priset växer med efterfrågan som i sin tur styrs av prestandan

Alltså... I en perfekt värld så borde det kanske vara så, men inte i verkligheten. Där finns det fler variabler som styr. Och det är ju ändå nånstans i verkligheten vi befinner oss, förhoppningsvis. Eller behöver du ha exempel på produkter vars pris inte motsvarar dess prestanda för att förstå vad jag menar?

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-07-02 11:21

niklas skrev:
DVD-ai skrev:priset växer med efterfrågan som i sin tur styrs av prestandan

Alltså... I en perfekt värld så borde det kanske vara så, men inte i verkligheten. Där finns det fler variabler som styr. Och det är ju ändå nånstans i verkligheten vi befinner oss, förhoppningsvis. Eller behöver du ha exempel på produkter vars pris inte motsvarar dess prestanda för att förstå vad jag menar?

Varför denna ton... ?! 8O

Nej det behöver jag inte, men gällande jusst dessa steg så är det ju så... Dom va inte så jätte dyra när dom kom ut (dom är inte så jätte dyra nu heller) och dom har inte rasat i pris totalt, och det tack vare att dom håller bra kvalitet och prestanda.
Dom som vet vad dom stegen är kapabla till köper dom därför och håller hårt i dom... och dom blir därmed "sällsynta" på beggat marknaden = priset stiger när man väl ska ha tag i ett... Om man får tag i ett...

Eller behöver du att jag förklara nogrannare/på ett annat sätt för att du ska förstå vad jag menar?

Användarvisningsbild
-micke-

Inläggav -micke- » 2009-07-02 13:07

MagnusÖstberg skrev:Om steget finns kvar, är det verkligen månadens kap....och då snackar vi inte juli...

Har kontaktat säljaren men inte fått svar.
Annars finns ju ett RB-1070 till salu där också.
Kan det vara något att driva y-2 med?

Föregående

Återgå till Wänner af Ino