Haha, det kommer, lugn lugn...
Ikväll ska hag elda upp eras små mesiga 5,25" element
haha, ne men jag testade ju en del i förrgår och det är inga problem för dom att spela typ 95-100dB på lyssningsplats om dom delas med cr80s.
Men jag testade aldrig högre än så med dom, men jag tänklte jag ska höja tills att dom låter dåligt idag, jag vill veta NÄR dom börjar att säga ifrån.
Jag har mer elelr mindre fått fria händer av konstruktörerna att testa hur grundligt jag vill.
Och även om målet INTE är att ha sönder något som är det ju mycket givande att testa vart gränsen verkar gå
Men såhär långt kan jag avslöja att dom inte på något sätt gör bort sig mot i6.
Och att JAG är övertygad om att dom kommer kunna kräma på, nästan lika högt i alla fall. Tills slaglängden vs konarea på 5,25" gör sig påmind mot i6 som har 6,5".
en sak är säker, att diskanten i bi21 är KOMPETENT och jag har inte någon gång hittils lyckats köra något som den inte verkar kunna hantera mjukt och följsamt.
hårt komprimerad rock på onödigt höga ljudnivåer är inga problem och det låter super !
Haha, ja nu är det nästan lite för mycket hyllnignar kan tyckas, men jag har hittat EN sak som jag inte är helt överens med högtalaren om.
Men det återkommer jag till, jag kommer nog att starta en bi21 tråd ikväll under allmäntljud forumet
Där kommer jag att lämna mina intryck och upplevelser.
jag kommer även att ha en kompis på besök i morgon, en som gillar att lira
högt och gillar metal !
Då ska vi köra så de ryker, han är nyfiken som fan på dessa högtalare.
Han gillar piPs väldigt mycket, men tycker att dom är på tok för klena och ettriga i diskanten vid allt över "normal lyssningsnivå".
Och han älskar mina i6, tycker att dom är helt underbara så han kommer gärna över och lirar musik och dricker öl
Bi21 låter mer likt i6 än piPs och skulle nog vara den perfekta högtalaren för honom.
Den har helt enkelt det han behöver
Edit: Bi21 är också helt klart mer kompetens än piPs i basen, den går djupare, punkt !
nu är det avgjort, testat och jag är 100% säker på den saken...
dom går redigt djupt, förvånande djupt !
och på bra ljudnivåer också, utan att bottna/ visa tendenser till problem.
Haha, jag märker att jag vill gärna skriva mycket om dom, men jag ska hålla mig
Vi får se ikväll kanske det kommer mer, när jag testat dom ordentligt, testat vart gränsen går och dessutom verkligen noga lyssnat in bästa position för placering av dom.