single_malt:
Vem har något emot att Ino diskuteras? Inte jag, det ÄR ju ett Ino-forum...
Ingvar = Ino, klart att det blir personligt på ett eller annat plan hur man än vänder och vrider på det.
Det får Ingvar ta om det nu finns ett forum tillägnat märket. Men när det blir för osakligt måste man ju få säga ifrån. Vad skulle Du själv tycka om jag sågade allt Du har och Du själv tyckte att det var osakligt? Hålla med? Säga ifrån?
Går du in på ett annat märkesforum och börjar såga det märket så får du räkna med turbulens. Är det konstigt? Prova att gå in på ett Linnforum, eller Polk, eller valfritt annat och sprätt lite dynga så får du se reaktionerna. Kanske är de inte ens lika civila tillbaka.
Kanske var kommentaren om GURU onödig? Vad vet jag. Men jag ville peka på att Ingvar FÅR positiv uppmärksamhet för sina konstruktioner av "respekterade skribenter" i "kända publikationer" och det går ju stick i stäv med hur dåligt NB tycker om allt som Ingvar gör. Hur går det ihop? Intressekonflikt? Hjärnsläpp? Både och? NB kanske besitter mer kunskap och har lyssnat på mer grejer än Stereophiles redaktion? Men jag skulle inte tro det.
Jag ser inte NB som en meningsmotståndare, utan mer som en pajas.
Jag ville ju se om vederbörande skriver något som inte är angrepp på annan. Men det gör han ju knappt. Kartläggning? Nä, två klick på datorn är inte kartläggning. Däremot är ju hans kredibilitet på nollpunkten. Det finns ju inget att referera till annat än smutskastning från hans sida mot Ino. Den är så polariserad så det är inget annat än oseriöst. Då är man ju de facto en pajas. Han skriver ju inte ner andra märken trots att han uppenbarligen har så höga krav att han tillägnar merparten av sin forumtid att skriva ner ETT märke som åtminstone kan klassas som hyfsat bra även av folk som inte äger det. Lägg märke till att jag skrev hyfsat bra och inte VÄRLDSBÄST.
Att kalla det Ingvar sysslar med för marknadsföring är väl lite väl starkt - tycker du inte det själv? Maken till dålig marknadsföring har man ju sällan sett.
Eller menar du att den medvetet är så dålig att den tjänar ett positivt (och dolt) syfte?

Då har du ju själv en skev syn på saken - om Ingvar öppet berättar att han INTE är intresserad av att expandera av kontrollskäl, tidsskäl och andra skäl och tycker han har för mycket med Ino som det är redan så får det väl vara så utan att DU och andra ska behöva tolka in det som att han "marknadsför sig med en exklusivitet" eller hur du nu tolkar det. Hade han velat göra sig rik på Ino hade han lyckats för länge sedan om han var affärsmässig. Men nu är han ju inte det.
Alla drivs inte av pengar heller - även om en del har svårt att förstå det. Men det beror på en själv - jag har ett flertal framgångsrika vänner som inte drivs av pengar utan av en annan ambition och framgången har kommit som en biprodukt av den ambitionen. Hade de velat hade de kunnat tjäna ännu mer - men de väljer familj och i något fall hobby/livsstil framför pengarna. Själv är jag inte lika framgångsrik på något sätt men jag drivs inte heller av pengar utan av intressen.
Allt som Ingvar konstruerat passar inte mig eller faller mig i smaken - precis som med mycket annat - men skulle jag börja såga allt annat som jag tycker är skit skulle jag också få mothugg. Linn t.ex, tycker jag är värsta humbuget och snudd på oseriöst som märke. Men oops - där fick jag antagligen ett par meningsmotståndare direkt!

Och varför skulle jag lägga ned den tiden på något jag tycker är skit? Om folk vill tycka om det jag tycker är undermåligt och överprissatt så får de ju göra det på egen kammare och i lugn och ro.
Så, jag väljer inte att regga mig på ett forum för att spy galla över dem som tycker annat än jag om något så SUBJEKTIVT som hifi.
Nä, jag väljer att fokusera på det jag tycker är bra - för mig - och Ino är en del av det. Jag förstår inte kontroversen kring Ino dock. Det är ett märke som alla andra. Att de inte går att köpa i butik bryr jag mig inte om. De är trots allt tillgängliga - om man vill lägga ner tiden och tycker det är värt besväret.
Tycker man inte det så är det väl onödigt att på ett Wänner Af Ino forum regelmässigt ondgöra sig över märket?