David_A skrev:Motstånd till att dämpa basen i 28,56,64 ????????????
Ja. Jag har alltså behövt ha motstånd i i28, i56, i64s. Det värde som motsvarar 0db har passat bäst hemma hos mig.
Tror det är samma som jag har.
Moderator: Redaktörer
David_A skrev:Motstånd till att dämpa basen i 28,56,64 ????????????
Ja. Jag har alltså behövt ha motstånd i i28, i56, i64s. Det värde som motsvarar 0db har passat bäst hemma hos mig.
Komorok skrev:Japp. Eller bör man ange det hela i relation till pi60 kanske? Jaaaa! Bra idé.
IngOehman skrev:Med "0 dB" menas då en tonkurva med samma rumsanpassning som pi60,
pi60s och pi60es.
IngOehman skrev:För i 28, i32s och i34es gäller för resistansen 0 - 2,2 - 6,8 ohm, att bas-
nivån blir sisådär +1,5 dB, 0 dB respektive -1,5 dB.
För i 28, i32s och i34es gäller för resistansen 0 - 4,7 - 15 ohm, att bas-
nivån blir sisådär +1,5 dB, 0 dB respektive -1,5 dB.
Vh, iö
adzer skrev:Komorok skrev:Japp. Eller bör man ange det hela i relation till pi60 kanske? Jaaaa! Bra idé.
IngOehman skrev:Med "0 dB" menas då en tonkurva med samma rumsanpassning som pi60,
pi60s och pi60es.
Bullseye!!!!
Komorok skrev:adzer skrev:Komorok skrev:Japp. Eller bör man ange det hela i relation till pi60 kanske? Jaaaa! Bra idé.
pi60s och pi60es.
Bullseye!!!!
Hur blev det bullseye?
Vi diskuterade ju känslighet, inte tonkurva.
Komorok skrev:Jo, att tonkurvereferensen för de större systemen är pi60s står ju i manifestet, så det var ju gammal information.
Äh... jag vet inte vad jag ska skriva. Jag vet ju att du skojas lite med mig och det får jag väl bjuda på.
DVD-ai skrev:våglängden är ju så stor att dessa cm inte borde ha någon större betydelse
Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:våglängden är ju så stor att dessa cm inte borde ha någon större betydelse
Dessutom kan ju ljudhastigheten lätt variera med 10m/s över säsongerna.
adzer skrev:Flyttar inte du dina basar med luftfuktigheten?
Nattlorden skrev:adzer skrev:Flyttar inte du dina basar med luftfuktigheten?
Ser jag ut som jag slänger runt på kvartstonnen i en handvändning?
adzer skrev:Nattlorden skrev:adzer skrev:Flyttar inte du dina basar med luftfuktigheten?
Ser jag ut som jag slänger runt på kvartstonnen i en handvändning?
Anlita någon att flytta dem åt dig
Många lämnar ju innan bilen för däckbyte vid säsongskifterna. Kan de ta basarna med
adzer skrev:Många lämnar ju innan bilen för däckbyte vid säsongskifterna. Kan de ta basarna med
Nattlorden skrev:adzer skrev:Många lämnar ju innan bilen för däckbyte vid säsongskifterna. Kan de ta basarna med
Däck fixar jag själv, tack.
DVD-ai skrev:+1![]()
Vicken bissniss assså !
adzer skrev:Däck väger ju inget i jämförelse.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster