David_A skrev:Motstånd till att dämpa basen i 28,56,64 ????????????
Ja. Jag har alltså behövt ha motstånd i i28, i56, i64s. Det värde som motsvarar 0db har passat bäst hemma hos mig.
Tror det är samma som jag har.
Moderator: Redaktörer

David_A skrev:Motstånd till att dämpa basen i 28,56,64 ????????????
Ja. Jag har alltså behövt ha motstånd i i28, i56, i64s. Det värde som motsvarar 0db har passat bäst hemma hos mig.

Jag upplever att de börjar låta illa samtidigt som mina öron inte pallar mera volym oavsett dist.
  Jag upplever att de börjar låta illa samtidigt som mina öron inte pallar mera volym oavsett dist.
 .
.

Komorok skrev:Japp. Eller bör man ange det hela i relation till pi60 kanske? Jaaaa! Bra idé.
IngOehman skrev:Med "0 dB" menas då en tonkurva med samma rumsanpassning som pi60,
pi60s och pi60es.

IngOehman skrev:För i 28, i32s och i34es gäller för resistansen 0 - 2,2 - 6,8 ohm, att bas-
nivån blir sisådär +1,5 dB, 0 dB respektive -1,5 dB.
För i 28, i32s och i34es gäller för resistansen 0 - 4,7 - 15 ohm, att bas-
nivån blir sisådär +1,5 dB, 0 dB respektive -1,5 dB.
Vh, iö

adzer skrev:Komorok skrev:Japp. Eller bör man ange det hela i relation till pi60 kanske? Jaaaa! Bra idé.
IngOehman skrev:Med "0 dB" menas då en tonkurva med samma rumsanpassning som pi60,
pi60s och pi60es.
Bullseye!!!!

Komorok skrev:adzer skrev:Komorok skrev:Japp. Eller bör man ange det hela i relation till pi60 kanske? Jaaaa! Bra idé.
pi60s och pi60es.
Bullseye!!!!
Hur blev det bullseye?
Vi diskuterade ju känslighet, inte tonkurva.

.
 .
 .
 .
Komorok skrev:Jo, att tonkurvereferensen för de större systemen är pi60s står ju i manifestet, så det var ju gammal information.
Äh... jag vet inte vad jag ska skriva. Jag vet ju att du skojas lite med mig och det får jag väl bjuda på.

DVD-ai skrev:våglängden är ju så stor att dessa cm inte borde ha någon större betydelse

Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:våglängden är ju så stor att dessa cm inte borde ha någon större betydelse
Dessutom kan ju ljudhastigheten lätt variera med 10m/s över säsongerna.

adzer skrev:Flyttar inte du dina basar med luftfuktigheten?

Nattlorden skrev:adzer skrev:Flyttar inte du dina basar med luftfuktigheten?
Ser jag ut som jag slänger runt på kvartstonnen i en handvändning?

adzer skrev:Nattlorden skrev:adzer skrev:Flyttar inte du dina basar med luftfuktigheten?
Ser jag ut som jag slänger runt på kvartstonnen i en handvändning?
Anlita någon att flytta dem åt dig
Många lämnar ju innan bilen för däckbyte vid säsongskifterna. Kan de ta basarna med

adzer skrev:Många lämnar ju innan bilen för däckbyte vid säsongskifterna. Kan de ta basarna med

Nattlorden skrev:adzer skrev:Många lämnar ju innan bilen för däckbyte vid säsongskifterna. Kan de ta basarna med
Däck fixar jag själv, tack.

DVD-ai skrev:+1
Vicken bissniss assså !

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster