Moderator: Redaktörer
sebastianjakobsson skrev:Jag har nog helt enkelt valt för basfattig musik. Ändrade på det nu. Måste säga att det här ljudet tänder något intressant i mig. Nu vill man bara göra allt så man får finaste ljudet och sedan kan jag med all säkerhet se framemot vidare investeringar.
Jag har i efterhand blivit lite orolig att något inte skulle stå helt rätt till med högtalarna (felmonterad, bränd, dåligt inspelad). Jag har inget referenssystem och är ren och skär nybörjare. Hur ter sig sådana fel? Enkelt hörbart eller subtilt?
sebastianjakobsson skrev:Jag finner inget i bruksanvisningen om hur jag ska använda DAC:en. Gissar på att när jag kopplat digitalt och ställt in det att den automatiskt tar det över DAC:en? Vad säger ni?
sebastianjakobsson skrev:Med andra ord kommer jag få stå i ovisshetens näste? Det må va det värsta av dem alla.. Dvs tills jag lyssnat på ett par piPs med veto att konstruktionen är 100.
sebastianjakobsson skrev:Kollar efter ett par SD fötter. Är det något speciellt med Ingvars eller kan jag gå och köpa på närmaste hifibutik?
sebastianjakobsson skrev:Ställer du in det i Ljud/MIDI-inställningar? Hittar inte detta förvalt? Nu sitter jag inte inkopplad mot anläggningen och det kanske det måste vara?
sebastianjakobsson skrev:Nu känner jag att jag borde börja betala för support. På receivern så står det digitalt 'tuner'. Betyder detta att receivern 'stämmer' ljudet. Säkert urdum fråga men det är skönt att förstå sig på allt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster