Moderator: Redaktörer
zapanasta skrev:Skickar en hälsning ifrån DVD-ai![]()
Dämpmaterialet ska sitta på ett annat sätt i dessa än i "vanliga" profundusX, och att om man vill veta exakt hur dem ska sitta och hur bitarna ser ut så kan man maila mig på.
david.sandell@live.se
Nattlorden skrev:Jaja, men skyll inte på mig när kuben rycker till och det åker av några fingrar...
bassman skrev:Nattlorden skrev:Jaja, men skyll inte på mig när kuben rycker till och det åker av några fingrar...
adzer skrev:För att såga tallar är ju det första man tänker på när man hör bandsåg
bassman skrev:Det jag hakade upp mig på var Nattlodens, "Bandsåg kommer inte att fungera" Jag vet att det fungerar! "säjfade" dessutom med att be ägaren till maskinen som förmodas vara van vid grejen om man själv är osäker.. Förstår inte vad ni hetsar upp er på
Maskinen jag använde var av den här typen om nu någon inte vet vad en bandsåg är. http://www.dewalt.se/powertools/product ... rarchy/54/
zapanasta skrev:Skickar en hälsning ifrån DVD-ai![]()
Dämpmaterialet ska sitta på ett annat sätt i dessa än i "vanliga" profundusX, och att om man vill veta exakt hur dem ska sitta och hur bitarna ser ut så kan man maila mig på.
david.sandell@live.se
Nattlorden skrev:När det är kroppsdelar på spel är det bättre att vara övertydlig än att någon chansar.
Det där var ena små bandsågar, de kör man då inga tallar genom...
Purre skrev:Nattlorden skrev:När det är kroppsdelar på spel är det bättre att vara övertydlig än att någon chansar.
Nog för att vi sågar gran på mitt företag nu men de sågverk som sågar furu kör inte med bandsåg vanligen. Det är klingor med en diameter på runt 50-60cm (om inte större) som används.
Och ja våran såg är nog större än de flesta sett då den är några meter bred och ca 120m lång, eller rättare sagt såglinje bestående utav 8 större maskiner.
Purre skrev:Nattlorden skrev:När det är kroppsdelar på spel är det bättre att vara övertydlig än att någon chansar.
Nog för att vi sågar gran på mitt företag nu men de sågverk som sågar furu kör inte med bandsåg vanligen. Det är klingor med en diameter på runt 50-60cm (om inte större) som används.
Och ja våran såg är nog större än de flesta sett då den är några meter bred och ca 120m lång, eller rättare sagt såglinje bestående utav 8 större maskiner.
shifts skrev:Det var mer spännande när det handlade om de nya lådvsrianterna.
Tumme skrev:Hur löser man det där med tyget till elementskydden så att det blir snyggt? Finns det en bildtråd om det?
Thomas
Tumme skrev:shifts skrev:Det var mer spännande när det handlade om de nya lådvsrianterna.
Jag håller med!
Nya Prof.X med mindre låda har måtten B=42, H=50, D=52 det är ett nytt element och så har den två basportar och elementskydd. Tyg till elementskydden följer inte med.
Priset för nya Prof.X-2 i industrilack 13875:- (10775:- i Rå-MDF) (man ska lägga på 3,5% på priset i den senaste prislistan 2012/0 och avrunda uppåt)
Prof.X Classic kommer då att kosta 12420:- i industrilack (9320:- i Rå-MDF)
Hur löser man det där med tyget till elementskydden så att det blir snyggt? Finns det en bildtråd om det?
Thomas
NiklasF skrev:Helt övertygad om att Ingvar kommer släppa en NF edition nu när han läste min lösning som han aldrig tidigare har hört om.
Självklart försänks magneterna ifrån insidan.
Fredrikb72 skrev:Elementskydden målas lämpligen i tygets färg. hål finns förborrade i varje hörn på både låda och elementskydd och där monterar man "pluppar" ex honor i låda och hanar i skyddet. Tyget viks runt elementskyddet och sätts fast med häftpistol eller kontaktlim.
Svarar inte för ino audio utan för hur jag kommer / skulle ha gjort.
Fredrikb72 skrev:
Elementskydden målas lämpligen i tygets färg. hål finns förborrade i varje hörn på både låda och elementskydd och där monterar man "pluppar" ex honor i låda och hanar i skyddet. Tyget viks runt elementskyddet och sätts fast med häftpistol eller kontaktlim.
NiklasF skrev:Kardborre ser är inte vidare snyggt när skyddet inte är på sin plats.
Magneter is tha shit
Tumme skrev:Fredrikb72 skrev:
Elementskydden målas lämpligen i tygets färg. hål finns förborrade i varje hörn på både låda och elementskydd och där monterar man "pluppar" ex honor i låda och hanar i skyddet. Tyget viks runt elementskyddet och sätts fast med häftpistol eller kontaktlim.
Det är just det där med att vika runt tyget som jag gärna tar emot tips på så det blir snyggt i hörnen med tyget. Blir det inte lätt lite knöligt i just hörnen?
Elementskyddet är grundlackat och det är som du säger redan förberett för dessa pluppar i både skydd och låda. Det är bara tyget som skall dit.
Thomas
adzer skrev:varför man vill köra utan skydd förstår jag inte.
Nattlorden skrev:adzer skrev:varför man vill köra utan skydd förstår jag inte.
Vissa av oss nördar tycker högtalarkoner är snyggt...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster