piP vs. Guru junior

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai

Re: piP vs. Guru junior

Inläggav DVD-ai » 2015-02-13 16:58

Edit: Äh, idiotiskt inlägg höll på att få en bortkastad kommentering och det vore synd... :)
Senast redigerad av DVD-ai 2015-02-13 17:14, redigerad totalt 2 gånger.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2015-02-13 17:09

BORIS skrev:
PerStromgren skrev:Boris, vi måste nog inse att vartenda inlägg har en mer eller mindre grad av "..., som jag uppfattar saken.". Det får vi nog leva med, utan att man måste betona det jämnt. De flesta klarar fin-fint att skilja på ren sakupplysning och rent tyckande. Däremellan används lämpligen sunt förnuft.

Har du läst inläggen!? Seriöst Per ibland är du mer än lovligt enögd

Det är ju precis det jag skrev i mitt ursprungsinlägg
Givetvis är det subjektiva uppfattningar! Som jag inflikade innan IÖ kom med Ehhh... du har fel....och andra trevligheter

Ta nu och använd ditt sunda förnuft, du har ju ett påstår du

OK, jag tog bort ordet "Boris" i mitt inlägg så att det inte var riktat bara till dig, för det var det inte.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2015-02-13 17:14

BORIS skrev:Man får komma ihåg att det är en mans uppfattning, ingen universell sanning.
Om det är så att dom låter olika är det troligt att vissa föredrar den ena medan andra föredrar det andra alternativet

Vad i detta inlägget är så anmärkningsvärt att det överhuvudtaget ska mötas med kritik ifrån Mod?
(eller nån annan för den delen)

Eftersom du skriver "inte bara" antar jag att kritiken kvarstår

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2015-02-13 17:21

BORIS skrev:Vad i detta inlägget är så anmärkningsvärt att det överhuvudtaget ska mötas med kritik ifrån Mod?
(eller nån annan för den delen)

Eftersom du skriver "inte bara" antar jag att kritiken kvarstår

Ett generellt problem när man diskuterar är att personer gör olika tolkningar av skriven text. Jag påpekade det, bara. Det tål att upprepas då och då.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2015-02-13 17:27

Edit:orka Tack Per

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2015-02-13 18:19

Jag tror du BORIS läser in något komma i det jag skrev och därför tolkar in något i det som jag inte varken menat eller skrivit.

För att hjälpa till med tolkningen kan jag dock förtydliga det. Det du tyckte att jag skulle ha formulerat...
"Ino piP beter sig exakt som jag vill för att de skall representera en i mitt tycke så god återgivning som det är möjligt givet förutsättningarna, så som jag ser dom"
...blir helt fel och inte samma sak som det jag skrev.

Däremot hade jag kunnat förtydliga originaltexten, som löd...
"Ino piP beter sig exakt som jag vill för att de skall representera en så god återgivning som det är möjligt givet förutsättningarna."
...genom att istället ha skrivit:

Ino piP beter sig exakt som jag vill (att de skall bete sig) för att representera en så god återgivning som möjligt - givet förutsättningarna.

Och man kan fortsätta:

Såhär vill Nisse att de skall bete sig för att representera en så god återgivning som möjligt - givet förutsättningarna.

Sådär vill Orvar att de skall bete sig för att representera en så god återgivning som möjligt - givet förutsättningarna...

- - -

Förstår du? Redan formuleringen där jag talar om min vilja, ersätter du anser saknas, men utan att redovisningen av viljan är en redovisning av något subjektiv.

- - -

Man kan vända på saken så blir det förhoppningsvis tydligare ändå: För att de skall representera så god återgivning som möjligt givet förutsättningarna, vill jag att piP skall bete sig på ett visst vis, och så som jag vill att de skall bete sig, beter de sig.

Det finns ingen konflikt mellan det och att någon annan konstruktör kan tycka sig ha ett mål som kan formuleras på samma sätt, men vill ha ett annat beteende. Jag tror det är just detta som Per ser, men du inte ser.

BORIS skrev:Faktum kvarstår det är din uppfattning att återgivningen är så god som möjligt enligt förutsättningarna,

Nej, faktum är att de defakto beter sig som jag vill att de skall bete sig, och mitt mål är att jag vill ge dem så god återgivning som möjligt givet förutsättningarna. Det är objektivt från början till slut.

Jag förstår att du vill ha det till en "uppfattning", men ATT de beter sig som jag vill är fakta. Det VET jag. Du kan misstro det, men jag vet.

Missförstå mig inte, jag är som alla andra en människa med åsikter och uppfattningar, men det jag skrev säger inget om några sådana.

BORIS skrev:Om det är så att dom låter olika är det troligt att vissa föredrar den ena medan andra föredrar det andra alternativet

Det kan vara så att du har rätt i det.

Men det är svårt att säga bestämda saker om vad någon föredrar. Om man spelar bara en låt så kan man uttala sig om vilken av två saker som personer föredrar, men att säkert bestämma vad någon föredrar om man tar bort programmaterialet från ekvationen går inte.

Föredragande blir inom en mer eller mindre snäv ram och tillhör aldrig objektet ensamt.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2015-02-13 19:58

Oj, mkt ordbajseri här.
Har inget intresse av att föra någon diskussion med dig, det var inte min avsikt.
Det enda jag ville säga var som sagt

BORIS skrev:
Man får komma ihåg att det är en mans uppfattning, ingen universell sanning.
Om det är så att dom låter olika är det troligt att vissa föredrar den ena medan andra föredrar det andra alternativet

BORIS

Föregående

Återgå till Wänner af Ino