Här kommer mina intryck av vår resa. Var helt slut efter hemfärd och alla upplevelser så jag orkade helt enkelt inte skriva något i går. Det kanske känns avverkat redan men det får bli mitt sätt att säga tack till alla inblandade
Vi var som tidigare nämnts hemma hos Nahaz i Söndags för att lyssna på pi60 i ett "vanligt" rum.
Har sedan jag hörde dem första gången haft känslan av att de är lite svaga i basområdet men suveräna i övriga register. Hos Nahaz var basen lagom och lätt att följa. Vi lyssnade inte på speciellt höga nivåer. Hade jag varit säker på att få det ljudet hemma hade jag varit nöjd. Hemma hos IÖ växte högtalaren minst ett nummer (pi60s och sannolikt helt korrekt rum för högtalarna). Här kändes basen även i kroppen och soffan vi satt i. Ytterligare en sak som blev bättre var dimensionerna/rymden/placeringen av ljud i rummet.
Dagen efter begav vi oss till Stockholm. Tror vi rullat ungefär 500m från mitt hus när det upptäcktes att vår whiskey till Kaffekoppen var kvar ca 3 mil söder om oss. Det beslutades snabbt att det var bättre att köpa en ny någonstans längst motorvägen. Jönköpning A6 (eller var det A3?) räddade oss. Vi förlorade en del tid när vi letade efter en ingång till A6. Släppte av Manger där. Hade precis justerat rätt bilen i en parkeringsficka när Manger var tillbaka igen med en whiskey i handen. Skåning som man är hade man åter igen lyckats sniffa sig till närmsta ingång till systembolaget. Känns gött att man har kvar förmågan
I Stockholm. Jäklar vad många bilar det finns. Det verkar som om ALLA bilar hamnat i Stockholm. På motorvägen upp handlade mest om att glida förbi en och annan lastbil. Här handlade det om slalom och den tjatiga tanten Gisela. Gisela tjatade "sväng höger", "sväng vänster" och jag var helt desorienterad. Hade inte Gisela varit en GPS så hade hon fått både en kram och en puss.
Väl i Lahäll och efter kontroll att vi verkligen hittat rätt hus så testades den lokala pizzerian. Vi hann även med att se oss om i byn. Det var svårt att hitta ett hus som var det andra likt.
Demon hos Öhman var... hmm... intressant. Det går inte riktigt att sätta ord på det. En fantastisk upplevelse helt enkelt. Hade tänkt köpa mig ett par piP närjag var där uppe men Öhman hade båttom och jag tvekade. Saker och ting hade liksom ställts på ända.
Efter demon drog vi till Kaffekoppen. Där avnjöt vi gott sällskap, whiskey samt en imponerande och helt himmabyggd anläggning. Tack för din gästfrihet Kaffekoppen.
Dagen efter var vi hembjudna till PingvinLakris på frukost. Han hade den anläggning som jag egentligen var mest sugen att lyssna på dvs toppsystem i14 samt basmoduler. Mitt lyssningsrum är en riktig basätare. Inte ens LTS-v3-f2 förmår att bli riktigt stöddiga där. Detta har medfört att jag är helt inne på basmodulsupport då det inte finns möjlighet (ni vet nog vad jag menar) påverka rummet mycket mer än jag gjort. Tycker PingvinLakris lyckats riktigt bra med sitt rum. Basmodulen är diskret med mycket hög WAF. Sådana skall jag försöka bygga med mina 4 LTS basar. i14 och basmoduler var i mitt tycke en riktigt trevlig kombination. Det krävs ett hotell av hög klass för att ens komma i närheten av den lyx vi hade vid frukostbordet. Kaffekoppen stod för dagens godaste och vitaminrikaste skratt. Tack för allt PingvinLakrist och sambo/fru.
På vägen hem bestämdes det att vi även skulle hälsa på hos Tengil. Här blev det totalt haksläpp för min del. Jag har aldrig hört någonting i närheten, jo förresten, på KB i Malmö när jag var där och såg John Hiatt. Stort tack till dig också Tengil.
Vår resa som skulle bli en demo hos IÖ förvandlades till något sååå mycket mer.
Jag skulle egentligen suttit och gjort bygglovsritningar på vårt nya uterum. Vet inte varför det hamnat högtalarskisser på mitt millimeterpapper...
/theSaint