Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev:Jobbar på med att få fram i alla fall ett delningsfilter, men det går trögt. Inget tillräckligt bra finns att köpa, utan det måste bli DIY. Tills det är klart måste jag någon form av nödlösning.
RogerGustavsson skrev:Max_Headroom skrev:Jobbar på med att få fram i alla fall ett delningsfilter, men det går trögt. Inget tillräckligt bra finns att köpa, utan det måste bli DIY. Tills det är klart måste jag någon form av nödlösning.
Detta kanske kan vara något?
http://mysite.verizon.net/vze3xvxs/audio/id20.html
Har själv köpt några kort.
RMA skrev:varför inte öhmans egna filter? annars finns ju engelholm audio som verkar intressanta.
mvh raimo.
Max_Headroom skrev:INOs egena filter saknar möjligheten att peaka vid 30Hz, som jag vill för att kompensera för att basmodulerna rullar av tidigt (nej, jag tänker inte bygga större lådor). INOs filter har en möjlighet att höja basen, men då är det en shelf-höjning. Dessutom måste filtret hämtas på plats i Lahäll. Så det går bort.
Engelholm audio är kontaktad. Det kan bli ett sådant filter, eller variant därav, så småningom.
RogerGustavsson skrev:Max_Headroom skrev:INOs egena filter saknar möjligheten att peaka vid 30Hz, som jag vill för att kompensera för att basmodulerna rullar av tidigt (nej, jag tänker inte bygga större lådor). INOs filter har en möjlighet att höja basen, men då är det en shelf-höjning. Dessutom måste filtret hämtas på plats i Lahäll. Så det går bort.
Engelholm audio är kontaktad. Det kan bli ett sådant filter, eller variant därav, så småningom.
Det filter jag gav dig länk till längre upp, har just den möjligheten att lägga in peak (eller dip, shelf, Linkwitz etc.).
NNord skrev:Jag och David_A, är ytterst nöjda med våra TacT´s och det känns inte som vi kommer byta ut dem mot någonting annat. Eller hur David, vad säger du? Även fast det kanske inte är det absolut puristiska enligt vissa, är det verkligen en underbar "pandoras box" med mängder av möjligheter !!
Max_Headroom skrev:RMA skrev:varför inte öhmans egna filter? annars finns ju engelholm audio som verkar intressanta.
mvh raimo.
INOs egena filter saknar möjligheten att peaka vid 30Hz, som jag vill för att kompensera för att basmodulerna rullar av tidigt (nej, jag tänker inte bygga större lådor).
INOs filter har en möjlighet att höja basen, men då är det en shelf-höjning. Dessutom måste filtret hämtas på plats i Lahäll. Så det går bort.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster