Max_Headroom skrev:RMA skrev:varför inte öhmans egna filter? annars finns ju engelholm audio som verkar intressanta.
mvh raimo.
INOs egena filter saknar möjligheten att peaka vid 30Hz, som jag vill för att kompensera för att basmodulerna rullar av tidigt (nej, jag tänker inte bygga större lådor).
Det stämmer inte alls det. De har möjlighet att höja basen på
exakt det sättet, alltså såsom är optimalt för en låda som är byggd med mindre volym än vad som är optimalt!
Allt man behöver göra är att switcha om en omkoppare INUTI cr80s, som finns där just för att möjliggöra använding av volymunderdimansionerade basmoduler som behöver bashöjas!
INOs filter har en möjlighet att höja basen, men då är det en shelf-höjning. Dessutom måste filtret hämtas på plats i Lahäll. Så det går bort.
Det stämmer inte heller. Den eq som finns "native" är inte ett shelf-filter. Dessuom finns ytterligare två möjliga eq-kopplingar som kan adderas via en instickskortplats. En av dem är en shelf-höjning avsedd för Ino Audios inframoduler.
Dessutom är cr80s (till skillnad från högtalare) möjlig att skicka utan att posten garanterat skadar den. Det är dock något jag helst vill slippa göra. Hämta i Lahäll är definitivt bäst, inte minst på grund av att jag då kan gå igenom alla funktioner och möjligheter.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).