Alexi:
Vadå trollande,

Här trollas inte, jag berättar vad jag tycker, inget annat! (även om jag på den senaste tiden slutat linda in allt jag säger så att ingen ska bli sur, utan istället säger det jag tänkt säga)
Subjektivisten:
Mina upplevelser av pi60 är att dom inte har den "topp" som jag vill ha i diskanten, framförallt i akustikbehandlade rum. Denna topp är en färgning som jag upplever mycket positiv i nästan all musik, men framförallt den musik som betyder mest för mig. Vid hög volym får även gärna en svag dist smyga sig in i diskanten då det förhöjer upplevelsen ytterligare för mig. (inte så det skär alldeles förskräckligt i öronen men lite grann)
Utan denna toppen upplever jag musiken som "uddlös", lite som skillnaden mellan ett bredbandselement och ett tvåvägssystem (dock inte i närheten av så grovt)
Bamsefar:
Nej jag skämtar inte.
Eftersom pi60 uppenbarligen är ofärgande per definition här så gillar jag den färgningen. Att det skulle vara en kraftig färgning håller jag inte med om, men ja, jag godkänner bara högtalare som färgar eftersom jag upplever musiken bättre då (med reservationen att pi60 är den ofärgande referensen).
Sorry till trådskaparen om det blev för off-topic.
Jag tycker att piP har trevligare diskant än pi60 men pi60's ljudtryckskapacitet gör den ändå till ett bättre alternativ.