Moderator: Redaktörer
Nahaz skrev:Jag håller med, jag vill kunna röra mig i soffan och ha besökare när jag tittar på film. Utan center blir det helt fel om man inte sitter mitt i soffan.
screen skrev:Jag tycker däremot att röstpanoreringarna på film med projektor blir så mycket mera naturtroget bilden att jag efter detta inte kan tänka mig att knyta rösterna till en punkt i mitten av duken när skådespelarna rör sig i kanterna på bilden.
Nicke skrev:Tumme.
Jag har både D3 samt en I14 tycker det låter intressant det det undrar om,men jag har bara tillgänglighet imorgon 1/8....intresserad?
mvh Nicke
Töntinlägg profbd, eller hur?profbd skrev:Har du provat att köra ett par Carlsson som frontare?
nu var det ju seriös hifi som diskuterades här
Tumme skrev:Nicke har erbjudit mig att få låna hem hans i14 så jag kan prova hemma (ska bara fixa till lite och få bort en TV) så när jag gort det kommer en rapport.
bassman skrev:Nahaz skrev:Jag håller med, jag vill kunna röra mig i soffan och ha besökare när jag tittar på film. Utan center blir det helt fel om man inte sitter mitt i soffan.
Har du provat att köra ett par Carlsson som frontare?
shifts skrev:Tumme skrev:Nicke har erbjudit mig att få låna hem hans i14 så jag kan prova hemma (ska bara fixa till lite och få bort en TV) så när jag gort det kommer en rapport.
Jag är i bumpningstagen i dag. Hur har det gått med detta?
shifts skrev:Hmm ok, trist att du inte funnit en ordentlig lösning. För du vill ha en
fungerande center väl? Ljudgenomsläpplig duk verkar som en dyr lösning på
ett sånt till syns enkelt problem.
subjektivisten skrev:Som det verkar så finns det flera förstärkare som inte komprimerar DD 5.1 när man kör utan center så jag funderar om jag ska skippa det. Det skulle verkligen underlätta för framtida högtalarköp (skippa i32 som center ger ju en "besparing" på nästan 28 papp).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster