Moderator: Redaktörer
Richard skrev:Negativt kan vara att man måste dämpa väggen precis bakom högtalaren.
roggaro skrev:Richard skrev:Negativt kan vara att man måste dämpa väggen precis bakom högtalaren.
Ahaalltsedan jag reggade här har jag undrat vad som hände med "live end/ dead end"........
men det måste ju vara så att jag sett bilder på pip då![]()
man kan undra varför detta arrangemang?
usling skrev:De är så bra, att folk ofta brukar rekommendera dem i frågor om köpråd på diverse forum. Detta har en förmåga att reta upp folk, för de tror att vi är religösa. Så nu får man nästan inte prata om Ino Audio (förutom här), för då blir det tjafs direkt.
Det ser jag som en nackdel
EA_73 skrev:Nune skrev:Att inte hålen är förborrade vid leverans om man köper dom i rå MDF. Finns kanske någon anledning?
Blir rinningar lättare vid lackering kanske.
paa skrev:roggaro skrev:Richard skrev:Negativt kan vara att man måste dämpa väggen precis bakom högtalaren.
Ahaalltsedan jag reggade här har jag undrat vad som hände med "live end/ dead end"........
men det måste ju vara så att jag sett bilder på pip då![]()
man kan undra varför detta arrangemang?
"Live end" ska ju enligt den klassiska definitionen vara runt där man sitter, och "dead end" runt högtalarna, menar du att det skulle vara tvärtom, eller?
celef skrev:dom låter inte lite ljusa eller lite låda?
pinoccio skrev:EA_73 skrev:Nune skrev:Att inte hålen är förborrade vid leverans om man köper dom i rå MDF. Finns kanske någon anledning?
Syftas det på skruvhålen?
Det är det väl aldrig på halvfabben?
Det var inga förborrade på dom fanérade pi60 jag hjälpte polaren med iaf.
Men det är ju gjort på 2 röda ändå. Ser inte problemet riktigt.
Man måste ju ändå ha fram lödkolv och mejslar, så att även ta fram en borrmaskin när man ändå är i förrådet...
Det vore en klar förbättring!Nune skrev:Att inte hålen är förborrade vid leverans om man köper dom i rå MDF. Finns kanske någon anledning?
_Fredrik_ skrev:En nackdel är väl också att det valsar runt en del felmonterade ex på markanden, det är ju iof ingen kritik mot konstruktionen.
usling skrev:De är så bra, att folk ofta brukar rekommendera dem i frågor om köpråd på diverse forum. Detta har en förmåga att reta upp folk, för de tror att vi är religösa. Så nu får man nästan inte prata om Ino Audio (förutom här), för då blir det tjafs direkt.
Det ser jag som en nackdel
Sen att de har en förmåga att visa hur uselt inspelade vissa skivor är, kan ibland bli lite tråkigt. Visserligen låter bra inspelade skivor desto bättre, men nu är ju större delen av alla skivor som säljs rätt usla när det gäller ljudkvalité. Ibland känns piP som att köra en ferarri på svenska vägar. Man blir bara irriterad över hur uselt allt annat är.
Men det är ju inte piP's fel.
Mina piP är inte ens klara, de saknar inre delen på basröret... (ska hämta på lördag).
_Fredrik_ skrev:En nackdel är väl också att det valsar runt en del felmonterade ex på markanden, det är ju iof ingen kritik mot konstruktionen.
Nune skrev:pinoccio skrev:EA_73 skrev:Nune skrev:Att inte hålen är förborrade vid leverans om man köper dom i rå MDF. Finns kanske någon anledning?
Man måste ju ändå ha fram lödkolv och mejslar, så att även ta fram en borrmaskin när man ändå är i förrådet...
Mjo det kanske bara är jag som har svårt att få raka hålHade lätt lagt nån hundring för att bara behöva skruva i elementet.
_Fredrik_ skrev:En del kanske träffade tjejer redan när dom var 26 år gamla och satt inte hemma med lödpennan eller samlade frimärken.pinoccio skrev:Ett par piP är ju knappast raketforskning att sätta ihop.
pinoccio skrev:Nune skrev:pinoccio skrev:EA_73 skrev:Nune skrev:Att inte hålen är förborrade vid leverans om man köper dom i rå MDF. Finns kanske någon anledning?
Mjo det kanske bara är jag som har svårt att få raka hålHade lätt lagt nån hundring för att bara behöva skruva i elementet.
Aha. Ok.
Ett litet tips till nästa gång. Vasst borr och ordentligt varv på borrmaskinen.
Ett klassiskt fel när folk vill vara försiktiga och borrar med lågt varv, är att dom drar just snett.
Nu behöver ju det inte vara så du gjort, men det är en vanlig anledning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster