Moderator: Redaktörer
rexq skrev:Fattar inte vad du snackar om. Det finns ingen bas i sidokanalerna så du missar inget om det är det du menar?
MagnusÖstberg skrev:.1-kanalen innehåller aldrig bas över 80hz.
MagnusÖstberg skrev:.1-kanalen innehåller aldrig bas över 80hz.
Nahaz skrev:Jag förstår vad du menar och det är en intressant fråga : )
När amn delar surround kanalerna vid högre än 80Hz så skickas ju denna infon till subkanalen istället.
Om du receivern skickar info upp till 130Hz till cr80s via sub (.1) ingången försvinner då den infon eftersom inget över 80Hz skickas vidare till basmodulerna från cr80s?
Filtret delar av vid 80hz. Det som är över 80hz skickas till frontarna.Zipp skrev:MagnusÖstberg skrev:.1-kanalen innehåller aldrig bas över 80hz.
Menar du i cr80s, eller att det alltid är så i alla på marknaden förekommande hemmabioförstärkare?
MagnusÖstberg skrev:Filtret delar av vid 80hz. Det som är över 80hz skickas till frontarna.Zipp skrev:MagnusÖstberg skrev:.1-kanalen innehåller aldrig bas över 80hz.
Menar du i cr80s, eller att det alltid är så i alla på marknaden förekommande hemmabioförstärkare?
Inmixningen är alltså sådan att .1-kanalen mixas in och filtreras sedan, dvs det över 80hz till basmodulerna och det över 80hz till frontarna.
MagnusÖstberg skrev:Det över 80hz till frontarna och det under 80hz till basmodulerna alltså
MagnusÖstberg skrev:Surrounderna inställda på small, frontarna på large. Lågnivå ut från bioreceivern från frontar och .1-kanalen in till cr80 -> allt över 80hz till frontar och allt under 80hz till basmoduler.
Inte svårt...
Inte om man använder cr80 som filter. Det är ju cr80 som skall dela upp signalen inte surroundförstärkarenHaakan_W skrev:men både front och surround ska väl vara small då man delar systemet?
att a1 är specat till 120hz -3db säger ju inget....det kommer ju ändå ljud vid 80hz bara inte lika mkt som vid 120....
MagnusÖstberg skrev:Förstår du inte?
Det som är över 80hz skickas till frontarna.
nikstra skrev:Jag har för mig att LFE inte återges när man sätter subwoofer=NO eftersom det "bara" är en effektkanal. Vet dock inte var jag fått detta ifrån. Någon som vet hur det är?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 23 gäster