Moderator: Redaktörer
mx skrev:Ja, frågan är egentligen inte längre än så. Hur fungerar den utgången?
Vilka signaler skickas genom dessa utgångar på filtret?
Bubben skrev:Lennart, kolla Conrad.se också. Samma modell, ännu billigare.
Jag köpte två på prov och köpte sedan två till för det bidde bättre än jag hade förväntat mig. Fungerar ganska kasst till mycket musik dock. De har en för tydlig resonans, så vissa toner i basgångarna skakar på bra, medans det blir betydligt mindre över och under i frekvens. En cello kan kännas väldigt underlig...
tvett skrev:Kan det tänkas att shakerfunktionen är LFE enbart? Skulle vara en fördel vid cello, men kanske finns någon nackdel med?
NiklasF skrev:Jag har sagt det 568,5 gånger sisådär, sinus och dom enklare skakarna är bara skit, dom förstör mer än vad dom tillför.
IngOehman skrev:Har inte tid att utveckla just nu så jag nöjer mig med att nämna att schutziger pratar i nattmössan. Han har uppenbart inte en susning om vad cr80s/es gör.
Myckert kort så är det alla de ljud som levereras till basmodulerna som skakaren får, men fördröjt motsvarande cirka tre meters gångväg och med massa extra LP-filtrering.
Men historien bakom exakt varför filtret ser ut som det gör får bero tills jag kommer hem.
Vh, iö
NiklasF skrev:Jag har sagt det 568,5 gånger sisådär, sinus och dom enklare skakarna är bara skit, dom förstör mer än vad dom tillför.
schmutziger skrev:IngOehman skrev:Har inte tid att utveckla just nu så jag nöjer mig med att nämna att schutziger pratar i nattmössan. Han har uppenbart inte en susning om vad cr80s/es gör.
Myckert kort så är det alla de ljud som levereras till basmodulerna som skakaren får, men fördröjt motsvarande cirka tre meters gångväg och med massa extra LP-filtrering.
Men historien bakom exakt varför filtret ser ut som det gör får bero tills jag kommer hem.
Vh, iö
du är en nattmössa.
har hört basskakare med cr80 och oavsett hur mycket esoterisk lp filtrering du har klämt in så är det inte tillräckligt bra implementerat för att iaf jag ska tycka att det är acceptabelt.
Bubben skrev:NiklasF skrev:Jag har sagt det 568,5 gånger sisådär, sinus och dom enklare skakarna är bara skit, dom förstör mer än vad dom tillför.
När dom används till vad?
Om du menar till musik håller jag med dig. Om du menar till film, inte så mycket medhåll.
De är inget alternativ till mitt pX-4-system, men ett bra komplement.
Jag har haft ganska många hemma som har utvärderat dem, men ingen har ännu tyckt att de inte tillför något possitivt. Det gäller fortfarande i avseende filmtittning.
Jag kör dem på zon2 och ställer av/på samt nivå med fjärrkontroll, så det är lätt att jämföra med och utan vid olika nivåer. Bäst fungerar de (tycker jag) när nivån är sådan att det bara märks att de var där, först när man kopplat bort dem.
schmutziger skrev:IngOehman skrev:Har inte tid att utveckla just nu så jag nöjer mig med att nämna att schutziger pratar i nattmössan. Han har uppenbart inte en susning om vad cr80s/es gör.
Vh, iö
du är en nattmössa.
har hört basskakare med cr80 och oavsett hur mycket esoterisk lp filtrering du har klämt in så är det inte tillräckligt bra implementerat för att iaf jag ska tycka att det är acceptabelt.
NiklasF skrev:Nehe, det är väl tur att vi har rätt att tycka och tänka olika, för jag tycker dom är skit oavsett vad dom används till.
JAG tycker, det betyder inte att andra måste tycka likadant.
Jag garvade med till första gången jag testade, sen var det mest ett *gäsp* då dom faller av så tidigt så man förstör mer än man tillför.
Tycker JAG
Vh, iö
du är en nattmössa.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster