Även Bryston 14B SST testades av LTS utan att kunna beslås med några färgningar. Men det gäller bara efter ett specifikt serienummer. Det är ett mycket kostsamt slutsteg dock.
Sentec PA9 är ytterligare ett, men det är ett litet slutsteg, ett med måttlig effekt, som förstås renderar stor signalpåverkan när den tar slut.

keffboy skrev:Jag har ett par mysiga pi60 sen ett par år tillbaka.
Har hittills drivit dem med en Denon AVR-1910 och har varit väldigt nöjd. Nu tycker jag dock den maskinen har dragit sitt strå till stacken och jag är ute efter att uppgradera. Mestadels för att den känns föråldrad och jag gärna skulle vilja kunna köra AirPlay direkt till receiver utan att addera en AppleTV-box.
Tar gärna rekommendationer på setup för att få ut bättre ljud-upplevelse och gärna ännu mer tryck. Har funderat på att köra en extern DAC då jag kör den största delen av min musik direkt från datorn, men frågan är om en extern DAC ger någon faktiskt förbättring (??) från de DAC som finns inbyggda i en bättre receiver. Är ärligt talat lite skeptisk

..
Jag tänker mig prisklass på receiver uppåt ca 10 000 kr och även gärna kommentarer på huruvida en extern DAC är värt det eller inte, och isåfall gärna vilken DAC man kan satsa på.
Om jag förstår dig rätt så använder du anläggningen bara tvåkanaligt och har för avsikt att fortsätta göra det, och då kan jag inte låta bli att framföra en favvo-apparat (inte den enda, men en) till pi60/pi60s.
Nu är det om man skall vara noga inte en receiver, så den är ju inte det du frågar om, men den har några poänger som gör att jag gillar den lite extra mycket. Apparaten ifråga heter NAD C375BEE.
Det är en skapligt kapabel komplettförstärkare, som dock har flera små egen egenskap som gör den kul:
1. Den har riktig uppbrytbarhet mellan för- och slutsteg. Den har dessutom rejält med effekt.
2. Det finns en kompisapparat - samma slutsteg, fast utan försteget.
Och vad skall då allt detta vara bra för?
Det är inte säkert att det är så användbara egenskaper alls, men om man har tankar på att bygga ut kapaciteten även i andra domäner, läs basstöd eller basmoduler, så är det ju alldeles utmärkt!
Då apparaten ger uppbrytbar kedja mellan för- och slutsteg, kan en bc60 kopplas in där. Och om man sedan vill bygga längre och ha basmoduler så kan ett elektroniskt delningsfilter komma in på samma plats - samtidigt som man kan köpa ett motsvarande slutsteg till det hela, för lågfrekvensdrivningen.
Typ 11 000:- kostar en C375BEE, och slutsteget (C275BEE) går väl på typ 8 000:- tror jag.
För den som bara vill ha det allra bästa är det nog klokast dock, att vänta tills Holographic Audio AMP 22 är klar. Den passar som hand i handske med pi60/pi60s och är extremt kompromisslöst uppbyggd, och då blir ju försteget separat, så delbarheten får man automatiskt.
Utöver att alltså ge samma möjligheter som med NAD-apparaterna så kommer AMP 22 att ha några ytterligare finesser, som den mig veterligt kommer att vara först i världshistorien med.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).