Skulle ngn kunna klargöra skillnaderna mellan Ambiens 1, 2 & 3?
Vilka passar bäst till Pi60s och varför?

Moderator: Redaktörer
I demorummet kör han pi60s tillsammans med 8 stycken A2:or.BigScreen skrev:Okej, tackar... Herr Öhman själv har dock (om jag mins rätt) A3 till sina egna Signatur, men A2 skall enligt honom räcka ändå.
Om man summerar kan faktiskt a2 och a3 gå betydligt djupare (de spelar ju i fas vid låga frekvenser) detta är dock inget efterstävansvärt. Man bör alltid ställa in sin avkodare för små bakhögtalare oavsett hur djupt de går och låta basen återges med frontarna/basmodulsystemet.Almen skrev:a3 går lägre än a2 som går lägre än a1. Minns inte exakta frekvenser, men jag har för mig att a3 går ned till 80 Hz, a2 till 100 och a3 till 120, typ.
Alexi skrev:Dom är byggda för att vara direkt mot bakvägg.
Alla övertoner som ger riktning återges fortfarande av baksystemet så det ska enligt konstruktörem inte vara några problem. Det låter som om mullret är bakomAlmen skrev:Rydberg: Hur blir det då med uppspelning av DVD-Audio, med fullfrekvens i alla kanaler? Om allt under, säg 140 Hz hörs framifrån så inbegriper ju det riktningshörbar bas som borde hörts bakifrån. Eller?
Sanny_X skrev:Nån som har en bild på A3?
Sanny_X skrev:Så den ser likadan ut som A2... men större?
Rydberg skrev:Alla övertoner som ger riktning återges fortfarande av baksystemet så det ska enligt konstruktörem inte vara några problem. Det låter som om mullret är bakomAlmen skrev:Rydberg: Hur blir det då med uppspelning av DVD-Audio, med fullfrekvens i alla kanaler? Om allt under, säg 140 Hz hörs framifrån så inbegriper ju det riktningshörbar bas som borde hörts bakifrån. Eller?
Nu vet jag ju inte exakt var standarden är satt beträffande delning när man kör small bak. Dessutom inte hur riktningskänsliga öronen är vid de toner du talar om. Det är ju inga rena sinustoner du talar om heller, ett piano har ju massa av övertoner som ger riktning, och som kommer att återges bak medan kanske grundtonen återges från framsystemet. I praktiken har åtminstone jag aldrig upplevt några som helst problem med detta, jag kör med pi60s och 8 stycken A2:or som samtliga är inställda på small.Almen skrev:Rydberg skrev:Alla övertoner som ger riktning återges fortfarande av baksystemet så det ska enligt konstruktörem inte vara några problem. Det låter som om mullret är bakomAlmen skrev:Rydberg: Hur blir det då med uppspelning av DVD-Audio, med fullfrekvens i alla kanaler? Om allt under, säg 140 Hz hörs framifrån så inbegriper ju det riktningshörbar bas som borde hörts bakifrån. Eller?
Men en ton på 110 Hz kan väl rimligtvis inte ses som ett buller? På ett piano är det ju bara två oktaver under ettstrukna a.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster