Det är så att jag tänkte bygga nya filter till mina högtalare och denna gång tänkte jag följa beskrivningen någorlunda till punkt och pricka. Då när jag byggde dessa högtalare så köpte jag i princip bara det billigaste och enklaste man kunde få tag i.
Högtalarna är ett par HATT-SE som Tony Gee står för rättigheterna, och enligt honom så vill han att man ska ha ett par 10W metallfilmsmotstånd, men dessa verkar totalt omöjliga att få tag i. Har kollat elfa, trimlog och alla möjliga nätaffärer som möjligtvis skulle kunna sälja dessa. Men har inte lyckats.
Kan man ta några andra motstånd eller vet någon kanske vart man kan få tag i dessa?
Har även en annan fråga; det är så att jag tänkte bygga två basmoduler till ovanstående högtalare och har inte råd just nu med att köpa några värdiga slutsteg, så tror ni att detta aktiva delningsfilter skulle kunna fixa biffen i ett par månader/år framöver?
Aldrig använt ett aktivt filter förut så jag antar att det funkar som ett passivt, bara att det får ström?