Var ner på stan idag och kollade lite priser på mekonomen.
1l klarlack + valfri tvåkomp billack 1l skulle kosta 1100:- för bara färg&lack. Nån som testat att spruta på sånt själv med färgspruta och kompressor? Dyrt och dåligt?

mvh
/Pinnick
Moderator: Redaktörer
housemicke skrev:´biliga diy grejer ok med garagelack. bra/dyra nononononono icke.. tro mej billigt blir dyrt. billack bruker i allmänhet funka skitdåligt till stora plana ytor/högtalare. speciellt metalliclacker
housemicke skrev:kaffekoppen, jo det är nog bättre ska du se![]()
va ute en sväng i måleriet idag. det bra spacklet heter Wurth GTZ Plus, det är identiskt med standox´s variant har jag märkt. ett 2komp polyesterspackel. det går att lägga lack direkt på om man så vill behöver ej grunda. vet dock inte om det finns i små förpackningar dom vi har är 5-6 liter, men dom borde finnas i mindre. den erfarenheten jag har av snabbspackel (1komp det där vita..) är att det lossnar när man håller på o slipar. blir dessutom stenhårt, not good. och om man måste vänta tills det stelnat och härdat så kan man lika gärna köra med riktigt spackel, dom borde kalla det sopspackel egentligen..
Kaffekoppen skrev:Housemicke,
Bra tips! Är de spacklen bättre än platic pudding? Minns när jag jobbade med snickerispackel. Rysligt svårt att få bra yta - och sedan sket det sig ju när man sprutade på det...
Iallafall inte till 2-komponentslack iallafallRagnwald skrev:Snickerispackel är ju något helt annat, inget man använder till bil och båt i alla fall..
Jajjamensan! Det är underbart med folk som kan bidra med bra tips!housemicke skrev:.. dom borde kalla det sopspackel egentligen..
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot], quadclassic och 102 gäster