Jo det är så att jag ska förändra ljudet i bilen lite, är 18 och har strax körkort. Enligt killarna på zatzy ska jag byta ut framsystem, diskanterna och bygga mig en liten bas.
Det sistnämnda, är det en svår uppgift? inte dålig på något sätt på att tillverka saker, men har aldrig byggt något i ljudväg direkt.
Skulle ebhöva lite hjälp med att veta vad man ska skaffa för grejjer, och vad man ska bygga för typ av låda osv. Har riktigtriktigt låg budget och bilen är riktigt liten. Är inte ute efter något värstingljud precis.
Kanske något i stil med det här
GAS 12" Bas Alpha 1224X 12 tumsbas som presterar grymt med bastryck i en slutenlåda på 33 liter, basen passar perfekt i våran speciellt framtagna baslåda 950BASLM3. Spelar även extremt högt i en tvåkammar låda. Stabil och universal bas som fungerar till både bil och disco.
Bas: 12 tum. Impedans 4ohm. Känslighet 88dB. Frekvensomfång 32Hz-2kHz. Effekttålighet 500W max. 250W RMS. 40oz magnet. Vikt 3876g. Talspole 50mm. Mått: Monteringshål 282mm. Monteringsdjup 143mm. Vas 58 liter. Fs 32Hz. Qts 0,72. BL 11,2. Lådtips: 950BASLM3 (33 liters sluten låda).

vet att det är riktig skit i allas öron men är 18år och lever på studiebidrag på 1050kr / månad hehe