om man ska ha 2 basar parallellkopplade hur kopplar jag dom fysiskt i lådan? kan man koppla den ena basens +pol till bas nr 2´s +pol och sen vidare (och minuspolerna också naturligtvis) eller måste man dra enskilda kablar från varje bas till filtret?
högtalarna är byggda efter kriterierna: 1 - låta likadant över ett stort område framför dom och 2 - simpla och billiga filter, inget komplicerat.
jag har inte designat (förrutom lådorna) el räknat på nåt själv utan har bara haft önskemål på frekvensgång, storlek, typ etc. det är även en baslåda till högtalarna, den kanske jag orkar göra klart nu i veckan. storlek på högtalarna är 60l , slutna, färg: british racing green (triumph).
här är lite bilder iaf.
filtret. tror ni det blir några problem här? har aldrig lödit nåt filter innan men det ser inte så komplicerat ut så jag hoppas det går bra. 10+2.2 kondingarna är egentligen en 12.2
elementen: tangband diskant, okända basar
så här mäter dom om jag gör allt rätt
komponenter, dom blev lite dyrare än jag ville men det är verkligen inga superdyra komponenter.
byggmaterial, lite spraylim till luddet, lite annat lim, skruv, bult borr, filterplattor, etc
högtalarna