Ok, då kör vi väl hela upploppsrakan ända in i mål, sammanfattat i en och samma post!
Lådan skulle som sagt fanéras och för långsidorna innebar det att fanéret måste skarvas för att täcka hela sidan. Jag la därför två fanérstycken lite om lott och fixerade med maskeringstejp (den blå varianten, som ska vara lättare att ta loss efteråt). Jag skar igenom båda fenéren i ett skär och fick därigenom ett snitt med perfekt passning - helt utan synlig skarv...
...men den blå tejpen tog förstås med sig valda delar av fanéret

(se längs skarven i mitten):
Nu spelar ju detta ingen större roll. Det mesta gick att fixa med slipning och sedan är det ju baksidan. Dessutom ska den ju stå under en hylla på golvet.
Alla sidor klara och gaveln mot slutsteget har fått lite svart färg längs kanterna:
Återigen blir jag påmind om hur lätt det faktiskt är att få till perfekta hörnen och sidor med fanér. Jag har alltid trott att sånt här bara går att fixa på fabrik med NC-maskiner och specialmetoder:
Och medans oljan torkar passar jag på att "leka Ernst" en stund. Fräsen är suverän till att få till exakta cirklar och avfasningar. Lite grått tyg och en häftapparat och ramen till fronten är fixad!
Att använda M6-bultar och limmade islagsmuttrar är förstås overkill - och det visade sig också att jag borrat hålen genom baffeln lite snett och lite för trångt. Det blev till att borra upp hålen och dessutom "mjuka upp" gängorna med lite cykelolja innan jag fick igenom alla bultarna. Hoppas sannerligen att jag slipper skruva ur elementet igen!
Ta da! Färdigt!
We are family

2.1-systemet till studion är färdigt:
Och hur låter den då? Ingen aning - det dröjer en stund innan jag får möjlighet att testa - håll till godo med det visuella resultatet tills vidare!