2st Peerless HDS 205 inhandlades och dom ser ut så här i formen:

Bilden visar dock inte dom aktuella elementen men formen är likadan på HDS205.
Någon som vet?
Moderator: Redaktörer
matson skrev:"Stödplankemetoden"?
Jag förstår nog, men du har ingen "actionbild"?
Svante skrev:Jag försänkte ett par HDS 164 igår, jag körde med passarmetoden, som Naqref föreslog, men tog raksträckorna med frihand. Det var pilligt och nervöst, men blev hyfsat.
AndersJ skrev:Bamsefarmitten var liksom borta när jag upptäckte att jag inte fick ned baselementen
Råkade nyligen fräsa ett hål med diametern 276mm när basen behövde 280mm. Men det gick att återmontera mitten med hjälp av några stag på skivans undersida.
Anders
Fiffigt! Man kanske skulle skruva dit en sån jämt när man tar hål, jag tycker det kan smälla till ibland när centrumbiten lossnar (ibland börjar centrumbiten snurra med en ruskans fart). Risken är ju att man hackar kanten på lådan då. Iofs kanske inte det gör så mycket eftersom den kanten döljs av elementet.
Style skrev:om man har en komplicerad geometri är det faktiskt inte särskilt dyrt att gå till det lokala snickeriet och be dem använda sin NC-fräs.
Svante skrev:Style skrev:om man har en komplicerad geometri är det faktiskt inte särskilt dyrt att gå till det lokala snickeriet och be dem använda sin NC-fräs.
Alltså, jag kanske är dum, men är det inte roligare att ha gjort varje liten repa själv? Visst kan man be snickerierna såga och fräsa åt en, men jag tycker inte att det känns lika kul.
Och i strikt tolkning är det väl inte DIY längre, då?![]()
Svante skrev:Style skrev:om man har en komplicerad geometri är det faktiskt inte särskilt dyrt att gå till det lokala snickeriet och be dem använda sin NC-fräs.
Alltså, jag kanske är dum, men är det inte roligare att ha gjort varje liten repa själv? Visst kan man be snickerierna såga och fräsa åt en, men jag tycker inte att det känns lika kul.
Och i strikt tolkning är det väl inte DIY längre, då?![]()
Style skrev:Svante skrev:Och i strikt tolkning är det väl inte DIY längre, då?![]()
ska man dra det resonemanget i botten bör man ha en egen skog, en gruva, ett smältverk etc etc
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster