jag har funderat länge på att satsa på 8st SLS10" i slutet på >40liter/st men är ändå lite inne på portat likt förbaskat...
Jag är nyfiken på dom så kallade "Fynd basarna" och hur dom presterar, jag vet att några av er har byggt med dom och har förstått att dom tydligen ska prestera väldigt bra för pengarna (båda ljudtryck, djup men framförallt kvalitet!). Men hur bra ?!
Går det att få tag i "rätt variant" av den basen och vad har den för nominell impedans, kan man köra typ 3st parallell kopplade och drivna av ett Behringer EP4000 tro ?!
Alla tips är välkomna på kompetenta men inte för dyra (max 10000kr sammanlagt) bassystem som bygger på just flera "mindre" moduler, ca <50 liter /st är ett krav ! sedan kan det få vara 6-8st, det gör inget...
Men ni som byggt med Fynda basarna, vad har ni för tips och finns det någon i stockholmsområdet som man skulle kunna få muta in sig hos med bullar och ett glatt humör och kunna lyssna till dessa ?!
alternativet är att jag trillar tillbaka på ProfundusP-4, men jag vill testa andra varianter ju!