Alexi skrev:Tyvärr kan jag inte använda det hemma eftersom det inte går att scrolla och ingen av mina 4 datorer hemma har tillräckligt hög upplösning för att komma åt reflect knapparna.
Låter som dags att skaffa minst nytt grafikkort och skärm. Flertalet av mina kollegor har precis bytt, eller funderar att byta till 2560-upplösning.
Sedan skulle jag gärna se att programmet var anpassat för fler än en lyssnare, alltså så man kunde se reflexerna för alla i soffan, alternativt kunde flytta lyssnaren oberoende av högtalarna, men det kanske man kan?
Eftersom en annan placering är icke-kompatibel med T:et, så måste du klicka ur "Use T-ratio", då låses boxarna för var lyssnaren finns upp, så kan du mata in vad du vill.
Fast på det hela taget, först skärmen är inte avsedd för reflektioner, den är bara till för att placera högtalare och idealpositionen. På reflektionssidan finns det inget som säger vilken position du måste rita positionerna till.
Tror det kanske vore bra att kunna definiera upp möbler också... skulle göra det enklare att dra linjer då.
Sist så undrar jag varför du på alla bilder valt att korsa on-axis framför näsan på lyssnaren istället för bakom lyssnaren vilket bättre stämmer överens med 1,18 tanken.
Håller inte med alls!
Som Ino-ägare så utgår jag från Ino-placering, och korrekt placering av Ino är så, men den psykoskustiska anledningen bakom det borde fungera på många fler högtalare... Det är ju för att när du flyttar dig i sidled från ena högtalaren så behöver den spela lite mer, och det gör den i denna placeringen då du flyttar dig MER on-axis... samtidigt som du flyttar dig mer off-axis på den närmre och med rätt strålningsmönster på högtalarna så bibehåller det en stabil stereobild.
It's all fun and games until Darth Vader comes.